Mastercard wydaje swój pierwszy singiel muzyczny

Mastercard zaprezentował kolejny element, który konsumenci mogą utożsamiać z tą marką i przez to lepiej ją zapamiętywać – swoją premierę miał pierwszy w historii singiel zintegrowany z tożsamością dźwiękową firmy.
O autorze
2 min czytania 2020-01-13

Mastercard współpracuje z autorem piosenek i producentem Niclasem Molinderem, aby nawiązywać kontakty z obiecującymi artystami z całego świata. Wspólnie z Molinderem firma zleci im wykorzystanie architektury dźwiękowej Mastercard do tworzenia doświadczeń dźwiękowych, które nadadzą marce nowy wymiar. Wprowadzona w 2019 r. melodia firmy to kluczowy znak rozpoznawczy marki Mastercard – obecnie i w przyszłości. Jest elastyczna, dzięki czemu można ją dopasowywać do wielu gatunków muzycznych i kultur z zachowaniem jej niepowtarzalnego charakteru.

Do nagrania swojej pierwszej piosenki Mastercard zaprosił szwedzką artystkę, Nadine Randle. W jej wykonaniu powstał pierwszy w historii utwór muzyczny, który w organiczny i autentyczny sposób łączy wartości marki i jej identyfikację dźwiękową. Singiel ten, zatytułowany „Merry Go Round”, zadebiutował 8 stycznia na targach CES w Las Vegas, na wydarzeniu zorganizowanym we współpracy z iHeartRadio. Utwór opowiada historię o nowym początku, który jest możliwy dzięki czemuś bezcennemu.

– Identyfikacja dźwiękowa to nowy etap ekspresji marki oraz skuteczny sposób na dotarcie do klientów poprzez nasze wspólne pasje. Bardzo się cieszymy ze współpracy z Nadine nad piosenką ‘Merry Go Round’, w której pojawia się rozpoznawalna melodia Mastercard. Świadczy to o tym, że markę można prezentować klientom nie tylko w sposób tradycyjny – powiedział Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.

Mastercard stworzył dźwięk, który może wyrażać tożsamość marki, a jednocześnie służyć jako dźwiękowe potwierdzenie bezpieczeństwa i autentyczności płatności. Melodia marki została już zintegrowana z ponad 7,6 mln terminali płatniczych na całym świecie. W badaniu przeprowadzonym przez Mastercard i GfK Global 77% respondentów było zdania, że dzięki melodii Mastercard transakcja i jej otoczenie detaliczne są bardziej godne zaufania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Uruchomienie projektu z identyfikacją dźwiękową to przedsięwzięcie jedyne w swoim rodzaju, ilustrujące zmiany w muzyce i handlu detalicznym. Rozpoznawalna architektura dźwiękowa Mastercard doskonale się sprawdza w wielu gatunkach muzycznych i regionach geograficznych, a jednocześnie zachowuje swój niepowtarzalny charakter. Współpraca z Mastercard nad tym fascynującym projektem to dla mnie czysta przyjemność i liczę, że nagramy wiele nowych piosenek w przyszłości – powiedział Niclas Molinder, autor piosenek, producent i założyciel firmy Session (dawniej Auddly).

– Bardzo się cieszę ze współpracy z Mastercard nad jego pierwszym w historii singlem. Wyjątkowo elastyczna melodia nadaje piosence „Merry Go Round” nowy, dynamiczny wymiar, który wyraża pasję i optymizm, stanowiące dwa kluczowe filary tożsamości Mastercard, a także istotne przesłanie tej piosenki – powiedziała Nadine Randle, piosenkarka i autorka piosenek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Piosenki „Merry Go Round” można posłuchać na RADIO.com, a wkrótce będzie możliwe jej pobranie za pośrednictwem serwisów streamingowych. „Merry Go Round” to pierwszy z kilku singli ze zintegrowaną identyfikacją dźwiękową marki na specjalnym albumie Mastercard, który zostanie wydany jeszcze w tym roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się