Choć te wszystkie nazwy: dom mediowy, agencja reklamowa, account, strateg, znasz z definicji, to w praktyce nie wiesz jak skonfrontować je, ze swoimi umiejętnościami. Z myślą o tych, którzy z powodu swojej wszechstronności jeszcze nie wiedzą, który obszar branży najbardziej ich interesuje, zorganizowany zostanie drugi dzień przeglądu See&Say – Makers.
W czasie See&Say Makers najlepsi specjaliści branży przybliżą uczestnikom tajniki pracy w agencjach reklamowych, eventowych i PR, a także w domach mediowych, produkcyjnych i działach marketingu dużych marek. Młodzi ludzie, którzy chcą zgłosić się do See&Say: Makers nie muszą mieć ani portfolio, ani zawodowego doświadczenia. Chętni powinni wypełnić jedynie krótki formularz, który odpowie na kilka pytań dotyczących ich branżowych zainteresowań oraz pozwalający ocenić ich potencjał i zdolności w kreatywnej pracy.
Zobacz również
Sprawdź, do której kategorii się zgłosić!
Żadne zadanie Ci nie straszne
Jeżeli równie dobrze jak w excelu czujesz się w pracy w terenie, negocjacjach i rozmowach z ekipami technicznymi – przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych firm z branży eventowej w Polsce. Praca przy organizacji wydarzeń to nie tylko logistyka i produkcja. Od eventowców wymaga się również myślenia o budowaniu strategii marki dla której pracują, orientacji w najnowszych technologiach i możliwościach, kreatywnego podejścia i umiejętności improwizacji w nieprzewidzianych sytuacjach.
Podobnych kompetencji oczekuje się od producentów. Pracując przy planach filmowych i zdjęciowych z jednej strony musisz na bieżąco reagować na nieprzewidziane sytuacje, a z drugiej wiele zależy od Twojego kreatywnego podejścia do zadanych tematów. Cały czas musisz być tez na bieżąco z możliwościami oferowanymi przez rynek, dlatego ciągły research ofert i negocjacje będą na początku dziennym. W produkcji kluczowe zdolności komunikacyjne, więc jeżeli czujesz, że potrafisz jasno formułować myśli i dogadasz się każdym, sprawdź się w czasie See&Say.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Lubisz pisać i dobrze Ci to idzie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Karierę w branży PR, powinny rozważyć osoby, które dobrze czują się ze słowem pisanym i interesuje ich myślenie o strategii i komunikacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu reputacji marek, komunikacji i tworzeniu nowoczesnego contentu, współpracy z influencerami? Przyjdź na See&Say i porozmawiaj z przedstawicielami najlepszych firm PR w Polsce.
Umiesz planować, przewidywać, łączyć fakty
Agencje reklamowe oferują bardzo szeroki wachlarz możliwości rozwoju. Czujesz, że Twoją mocną stroną są zdolności komunikacyjne, nie masz problemu z pilnowaniem harmonogramu i lubisz gdy wszystko zgadza się w rubrykach tabelki – może jesteś przyszłym pracownikiem działu Client Service. Jeżeli myślisz analitycznie, szybko łączysz fakty, obserwujesz i widzisz związki przyczynowo-skutkowe, umiesz syntezować wiedzę i sprawnie ją przekazywać? Pomyśl o aplikowaniu na stanowiska strategiczne. Ważnym elementem pracy w agencjach reklamowych jest też umiejętność prezentowania – ale tę kompetencję na pewno będziesz mógł wyszlifować pod okiem najlepszych, gdy zaczniesz już swoja karierę w branży. A jak zacząć? Przyjdź na See&Say!
Praca w marketingu to nie tylko agencje reklamowe, PR czy eventowe, to także zespoły marketingu, które pracują po stronie marek, czyli „po stronie Klienta”. Czym zajmuje się Brand Manager? Przede wszystkim pracuje nad strategią swojej marki, analizuje rynek, konkurencję, zna trendy – potrafi korzystać z wiedzy dostarczanej przez agencje badawcze a jednocześnie oprócz umiejętności analitycznych potrafi przełożyć założenia strategiczne marki na brief dla agencji kreatywnych. Pracując w marketingu będziesz blisko współpracować z działem finansowym i sprzedaży przy ustalaniu rentowności produktu i strategii cenowych. Możliwe, że będziesz też koordynować promocje i pracę przedstawicieli handlowych. Jeżeli podoba Ci się ten opis – przyjdź na See&Say.
Nie straszne Ci tabelki, statystyki, wskaźniki
Domy mediowe odpowiadają za zakup mediów dla klientów. W związku z tym, że możliwości techniczne wydawców zmieniają się bardzo dynamicznie ta praca gwarantuje, że codziennie będziesz miał styczność z najnowszymi technologiami i możliwościami w branży. W ramach pracy w domu mediowym możesz zajmować się zakupem i planowaniem telewizji, prasy, radia, OOH, kina czy Internetu. Przygotuj się na to, że na co dzień będziesz posługiwać się językiem mediowym, poznasz wskaźniki mediowe, będziesz potrafił korzystać z badań mediów (oglądalności telewizji, słuchalności radia, czytelnictwa prasy, internetu). Jeżeli lubisz patrzeć na liczby i wyciągać z nich wnioski, analizować dane a jednocześnie chcesz być w stałym kontakcie z ludźmi, to może być to praca dla Ciebie.
See&Say odbędzie się 30 i 31 stycznia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Zgłoszenia do Makers Day oraz Creators Day tylko 9 stycznia na stronie www.seesay.pl
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.