1. W marketingu najważniejsze jest…
Człowiek: kreowanie emocji, zachęcanie, dostarczanie przyjemności.
2. Projekt lub kampania, która dodała mi skrzydeł …
Ogólnie rzecz biorąc, wszystko, co może poprawić ludzkie życie: nasze obecne projekty muszą sprawić, że „Easy Life” stanie się rzeczywistością, a nie tylko sloganem.
Cyfrowa strategia grupy Renault idzie w tym kierunku: wkrótce się przekonacie!
Zobacz również
3. Najtrudniejsze wyzwanie zawodowe, z jakim przyszło mi się zmierzyć …
Jako producent samochodów mamy bardzo wiele możliwości kontaktu ze swoimi klientami: poprzez nasze kampanie marketingowe, spotkania ze sprzedawcą, rozmowy na czacie, wizyty w warsztacie, poprzez nasze narzędzia cyfrowe itp. Wyzwaniem jest sprawienie, aby to doświadczenie klienta było miłe i pozytywne za każdym razem. Jest to bardzo trudne, ponieważ w ten proces jest zaangażowanych tysiące osób.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to …
Klienci uważają, że Renault ma najwyższa jakość obsługi w salonach samochodowych i warsztatach w Polsce wśród marek samochodowych. Wyniki te zostały potwierdzone w różnych ankietach (m.in. TNS, Auto Świat).
5. Kampania, której twórcom mógłbym pozazdrościć, to…
Bez wątpienia nasze nadchodzące kampanie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Wierzę, że poza produktem to ludzie i ich osobiste historie są ważnymi elementami, które mogą pomóc klientowi w wyborze produktu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Kiedy nowe idee w marketingu są boleśnie konfrontowane z wrażeniami klienta.
Po co te wysiłki doskonalące każdy etap zakupu w sklepie, w którym pracownicy są smutni, a nawet zdemotywowani?
Podoba mi się ten cytat: „Every step of the sales process went perfectly except the part where the customer buys our product “.
8. We współpracy na linii agencji-marka najważniejsze jest…
Zaufanie.
9. Swoje inspiracje czerpie z…
Z codziennego życia. Jestem uważnym konsumentem i pozwala mi to zdobywać nowe doświadczenia.
10. Moja kampania marzeń…
Kampania wzbudzająca emocje: może sprawić, że będziesz się śmiać, a może płakać… kampania bliska człowiekowi.
11. Zajmuje się marketingiem, dlatego że…
To idealna praca umożliwiająca tworzenie i dzielenie się emocjami. W końcu wracamy do istoty człowieczeństwa.
O rozmówcy:
Mathieu Moraillon
dyrektor marketingu terytorium East w Renault
Mathieu Moraillon urodził się w 1977 roku. Uzyskał stopień inżyniera na Politechnice w Grenoble. Z Grupą Renault związał się w 2000 roku i zajmował różne stanowiska, jak manager posprzedażowy sieci, specjalista ds. satysfakcji klienta, business manager ds. części zamiennych i akcesoriów. W 2013 roku został mianowany dyrektorem obsługi posprzedażnej Renault Adriatic. W 2015 roku przyjechał do Polski i objął stanowisko dyrektora ds. obsługi posprzedażnej terytorium East.