Matylda i Łukasiewicz z nową wersją „Nie stało się nic” w produkcji Empik Go

O autorze
1 min czytania 2023-08-25

Polska poznała utwór „Nie stało się nic” w 1997 r. za sprawą Roberta Gawlińskiego. To właśnie jeden z najpopularniejszych artystów rockowych tamtych lat stworzył hit, który śpiewał niemal każdy. Teraz poznajemy ten tytuł w zupełnie nowej odsłonie. Duet Matyldy Damięckiej i Radka Łukasiewicza przygotował własną interpretację utworu, która swoje korzenie znajduje w mrocznym electro-popie.

Nowa wersja piosenki powstała na potrzeby premiery drugiego sezonu serialu audio „Mierzeja” Braci Miłoszewskich. Aby w oryginalny sposób przywołać wakacyjny, ale także mroczny charakter thrillera, Empik Go postanowił zaangażować Damięcką i Łukasiewicza – nowy duet, który na początku roku mocno wszedł na polską scenę muzyczną.

Singiel jest dostępny we wszystkich serwisach streamingowych.

– Interesował nas utwór z wyraźnym tekstem i historią, którym moglibyśmy się pobawić muzycznie, zmienić go. Jest to piosenka, która była hitem, gdy byliśmy nastolatkami. Sentymenty na nas mocno działają – mówi Radek Łukasiewicz, autor aranżacji i producent. – Chcieliśmy uwspółcześnić ten utwór brzmieniowo i opowiedzieć tę historię tak, jakby była napisana dziś. Chcieliśmy zrobić z tego utwór jak najbardziej nasz. Poza tym w naszym oryginalnym materiale nie ma utworów tanecznych, a tu mogliśmy sobie bezkarnie poflirtować z taką bujającą estetyką – dodaje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Piosence towarzyszy także teledysk, za który odpowiada Matylda Damięcka. Rozmyte iluzje, niematerialne wcielenia oraz wyjątkowy zabieg odwrócenia przebiegu zdarzeń stały się jego osią.

– Teledysk, jest wypadkową kilku artystycznych potrzeb: eksperymentów z brokatem, światłem, ruchem i dekonstrukcji współczesnej interpretacji mitycznej postaci anioła – mówi Matylda. – To złożyło się na idealny pretekst do stworzenia dyskotekowej reinterpretacji egipskiej Ka – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 24 sierpnia utwór „Nie stało się nic” (Mierzeja 2 | Empik Go) w nowej odsłonie jest obecny na antenach stacji radiowych oraz platformach streamingowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się