„Typowy obraz emeryta, taki stary dziadek w wełnianych skarpetach…”, „wiecznie z niczego niezadowolony, zrzędliwy, na wszystko po prostu narzeka”, „to nie taka młoda osoba, z którą można na każdy temat porozmawiać czy pożartować…” – te słowa wypowiedzieli młodzi ludzie, biorący udział w najnowszej akcji reklamowej mBanku.
Twórcy kampanii postanowili zmienić stereotypowe postrzeganie życia na emeryturze. Przeprowadzili eksperyment społeczny. Zaprosili do studia 14 osób w dwóch przedziałach wiekowych – ludzi młodych (około trzydziestki) i seniorów w wieku emerytalnym. Najpierw zapytano trzydziestolatków, jak wyobrażają sobie życie na emeryturze. Następnie te przesiąknięte negatywnymi stereotypami wypowiedzi usłyszeli prawdziwi emeryci, którzy – jak się okazało – mają zupełnie inne zdanie na ten temat. Dla nich życie na emeryturze to „złoty czas, kiedy nic nie muszą, a mogą”.
Zobacz również
Z eksperymentu powstał emocjonalny, ponad 3-minutowy materiał wideo, który emitowany jest w kinach Helios i Multikino oraz w social mediach. Wszyscy bohaterowie, ich wypowiedzi, gesty i emocje są autentyczne, niezapisane w żadnym scenariuszu.
Ponadto w kampanię zaangażowali się influencerzy: Dorota Szelągowska, Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor, którzy opowiedzieli o własnych przemyśleniach na temat życia na emeryturze oraz podzielili się intymnymi wspomnieniami na temat ich rodziców i dziadków.
Jaki jest cel akcji? Jej twórcy wierzą, że zmiana stereotypowego postrzegania życia na emeryturze to pierwszy krok do zmiany własnego zachowania i uświadomienia sobie, że o swojej przyszłości finansowej warto zacząć myśleć jak najwcześniej. Według badań jedynie 19 proc. Polaków wybiega myślami w przyszłość i zastanawia się, jaki będzie stan ich finansów za 10 lat.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kampanię dla marki mBank zrealizowała agencja GREY.
Słuchaj podcastu NowyMarketing