#mBankJestEko – wycofuje plastik, przechodzi na kranówkę

#mBankJestEko – wycofuje plastik, przechodzi na kranówkę
mBank wycofuje z użycia plastikowe butelki i naczynia. To ważny krok, biorąc pod uwagę, że tylko w 2018 roku w grupie banku zamówiono 200 tys. półlitrowych butelek wody. To kilka ton czystego plastiku, które trzeba było dowieźć, spalając ropę naftową i emitując CO2 do atmosfery.
O autorze
1 min czytania 2019-04-01

mBank jako organizacja odpowiedzialna społecznie uwzględnia w swojej działalności własny wpływ na otoczenie. Właśnie ogłosił, że ograniczy kredytowanie projektów opartych na paliwach kopalnych na rzecz finansowania odnawialnych źródeł energii. Teraz zapowiada walkę z plastikiem w codziennej działalności.

W Grupie mBanku kończy się więc era plastikowych butelek. Klienci i pracownicy banku będą pić filtrowaną kranówkę. Bank nie będzie też używać plastikowych sztućców, talerzy i kubków.

Ale to nie wszystko:

  • mBank zredukował zużycie papieru: wprowadził m.in. system monitoringu wydruków, który pozwolił zaoszczędzić kilka milionów stron papieru. W oddziałach klienci mogą potwierdzać transakcje za pomocą aplikacji mobilnej, zamiast podpisywać się na papierowych wydrukach. 
  • Bank wdrożył też szereg ekologicznych rozwiązań w swojej łódzkiej siedzibie – Przystanku mBank. Ta sama idea będzie przyświecać firmie przy organizacji nowej centrali w Warszawie.
  • Bank wspiera rowerzystów – pracownicy z Przystanku mBank mogą korzystać z największego w mieście parkingu rowerowego, a wiosną także z darmowych przeglądów rowerów.

Jednocześnie bank zachęca nie tylko pracowników, ale i klientów, do zgłaszania kolejnych pomysłów i inicjatyw, dzięki którym będzie mógł być bardziej przyjazny środowisku. Wystarczy napisać na adres [email protected]

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (ang. CSR – corporate social responsibility) to działania, w ramach których firmy uwzględniają i wspierają interesy społeczne i ochronę środowiska. Jakie akcje w ramach CSR prowadzą polskie startupy?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się