Od 24 stycznia przez najbliższe 6 tygodni w ramach akcji „The Happy Reader” dzieci zamawiające zestawy Happy Meal w australijskich i nowozelandzkim McDonaldach otrzymają jako dodatek nie zabawkę, a książkę.
Akcja powstała przy współpracy z AUSPELD, australijską organizacją zapewniającą niezbędne wsparcie dla dzieci i dorosłych z trudnościami w uczeniu się.
Zobacz również
W ramach „The Happy Reader” dzieci znajdą w swoich Happy Meal’ach jedną z 8 powieści pisarza Roalda Dahla, autora takich książek jak „Charlie i fabryka czekolady”, „BFG” czy „Matylda”.
Początkowo akcja została wprowadzona jedynie w australijskich restauracjach. Jednak krótko po tym postanowiono rozpocząć inicjatywę również w Nowej Zelandii po badaniu „The Progress in International Reading Literacy Study” przeprowadzonym w 2016 roku, w którym stwierdzono spadek wskaźnika analfabetyzmu wśród uczniów szkół podstawowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak Dorota Masłowska, Joanna Opiat-Bojarska, Wojciech Chmielarz, Jakub Małecki, Szczepan Twardoch i Jakub Żulczyk reagują na krytykę czytelników i recenzje ich książek wystawione w portalu lubimyczytac.pl.
PS2
Z serii niestandardowych promocji książek – w lipcu 2018 roku na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi stanęły bajecznie kolorowe ławki w kształcie książek. Zaprojektowali je znani malarze i artyści ze świata mediów, muzyki, filmu czy literatury.
PS3
Dlaczego raper MC Silk odciął się od rzeczywistości i siedzi zamknięty w pokoju? Tego dowiecie się ze spotu akcji Czytaj PL „Cała prawda o czytaniu”, promującego czytelnictwo.
PS4
„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” to mini-kampania społeczna stworzona przez ludzi, którzy po prostu lubią czytać. W jej ramach przedstawiono serię 12 zdjęć osób znanych i nieznanych, które złapane w swoich własnych łóżkach, pokazały, co czytają do poduchy.