McDonald’s pokazuje brzydką prawdę o zaśmiecaniu miast opakowaniami na wynos

McDonald’s pokazuje brzydką prawdę o zaśmiecaniu miast opakowaniami na wynos
W najnowszej kampanii McDonald’s Norway w miejsce fotografii apetycznych posiłków postanowiło umieścić zdjęcia… śmieci. W ten sposób sieć zwraca uwagę na problem zanieczyszczania środowiska zużytymi opakowaniami po daniach na wynos.
O autorze
1 min czytania 2022-03-30

fot. Nord DDB

Logo McDonald’s jest rozpoznawalne niemal na całym świecie. Niestety słynne złote łuki nie widnieją tylko na billboardach, nośnikach cyfrowych czy ulotkach. Sieć zauważyła, że na ulicach miast gromadzą się zużyte opakowania z logo marki, ponieważ ludzie wyrzucają je na chodniki, w pobliżu przystanków, a nawet w parkach miejskich. Dane z Oslo pokazują, że to waśnie opakowania dań na wynos są trzecią co do wielkości kategorią zanieczyszczeń środowiska miejskiego. McDonald’s w Norwegii, jako największa w kraju restauracja serwująca dania na wynos, postanowiła więc zaapelować do swoich klientów w kampanii stworzonej wraz z agencją Nord DDB „Take away your takeaway”.

Fotograf Jói Kjartans otrzymał od McDonald’s zlecenie przeszukania miasta w celu udokumentowania śmieci z logo marki. Następnie zdjęcia przedstawiające puste opakowania po hamburgerach, frytkach czy napojach zostały zamieszczone na plakatach obok koszy na śmieci, aby przypomnieć konsumentom, gdzie należy wyrzucić zużyte pudełka. Zdjęcia pojawią się także w social mediach marki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Chociaż jest mało prawdopodobne, że pozbędziemy się problemu, mamy nadzieję, że wysiłki, które teraz podejmujemy, sprawią, że będzie to rzadszy widok – informuje McDonald’s Norway.
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez McDonald’s Norge (@mcdonaldsno)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oprócz podnoszenia świadomości konsumentów, sieć postanowiła także zaangażować się w sprzątanie miejskiej przestrzeni.

Wiosną wyruszamy sprzątać śmieci w dużej części kraju. Ponadto angażujemy lokalne drużyny i stowarzyszenia sportowe, aby również dołączyły się do wysiłku podejmowanego na rzecz środowiska. Będziemy oczyszczać coraz większe obszary, dlatego cieszymy się z takich współpracy – zapowiada McDonald’s Norway.

fot. mcdonalds.com

PS
McDonald’s otworzył w Wielkiej Brytanii pierwszy „lokal o zerowej emisji dwutlenku węgla netto”. Do jego budowy wykorzystano materiały z recyklingu – m.in. opony, zużyte sprzęty AGD czy plastikowe butelki.