McDonald’s przybiera złote barwy, ogłaszając powrót kultowego sosu syczuańskiego

McDonald’s przybiera złote barwy, ogłaszając powrót kultowego sosu syczuańskiego
Sieć fast foodów od kilkunastu dni prowadzi kampanię promującą powrót sosu syczuańskiego w złotym opakowaniu, który zyskał ogromną popularność dzięki serialowi „Rick i Morty”. Fani muszą się spieszyć – dodatek do nuggetsów pojawi się na krótko i będzie dostępny wyłącznie w aplikacji mobilnej.
O autorze
1 min czytania 2022-03-29

fot. corporate.mcdonalds.com

Sos syczuański w złotych opakowaniach pojawił się pierwszy raz w menu McDonald’s w 1998 roku, jako limitowany dodatek promujący premierę filmu Disneya „Mulan”. Jednak największą popularność produkt zyskał dzięki serialowi animowanemu „Rick i Morty”. W jednym z odcinków serii główny bohater udaje się do McDonald’s z lat 90., aby złożyć zamówienie na McNuggetsy i „tyle sosu syczuańskiego, ile się da”. 

Kiedy McDonald’s przystał na prośby fanów i ostatni raz wprowadził jednodniową sprzedaż sosu syczuańskiego w 2017 roku, przed lokalami ustawiały się ogromne kolejki, a rozszalały tłum wymagał nawet interwencji policji.

Teraz McDonald’s zapowiada, że sos ponownie trafi do limitowanej sprzedaży w czwartek, 31 marca. Sieć postanowiła ogłosić tę wiadomość etapami, zaczynając od zmiany zdjęć w social mediach i tajemniczych tweetów na temat „następnego rzutu sosów”. Marka opublikowała zdjęcia charakterystycznych, złotych opakowań syczuańskiego sosu wraz z numerem telefonu, zachęcając konsumentów do wysłania wiadomości SMS.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

McDonald’s pierwszy raz współpracuje z platformą do obsługi wiadomości tekstowych Community.com, aby wysyłać przypomnienia lub udzielać indywidualnych odpowiedzi konsumentom, którzy zgodzili się udostępnić marce swoje numery telefonów komórkowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Według McDonald’s takie rozwiązanie, połączone z niecodzienną komunikacją w social mediach, zwiększa szanse na inspirowanie klientów do ciągłego dialogu z marką.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tym roku sos, który pojawi się jako jeden z kilku bezpłatnych dodatków towarzyszących każdemu zamówieniu Chicken McNuggets, będzie możliwy do zdobycia wyłącznie za pośrednictwem aplikacji McDonald’s. Biorąc pod uwagę kolekcjonerską wartość złotych saszetek, fani będą również mogli zakupić… pięć różnych opakowań sosu, które po ułożeniu w linii składają się na słowo „Szechuan”.

W 2017 roku opakowania po sosach trafiały na aukcję eBay w cenie kilkudziesięciu dolarów za sztukę. Już za kilka dni przekonamy się, czy w tym roku orientalny dodatek do nuggetsów ponownie spotka się z tak dużym entuzjazmem konsumentów.

PS
McDonald’s wkracza do metaverse? Sieć złożyła wniosek o 10 znaków towarowych obejmujących m.in. „prowadzenie wirtualnej restauracji oferującej rzeczywiste i wirtualne towary”, w tym NFT.