McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie

McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie
Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.
O autorze
0 min czytania 2019-01-28

zdjęcie: depositphotos.com

W 2017 roku w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej irlandzka sieć fast-foodowa Supermac’s złożyła wniosek o cofnięcie firmie McDonald’s prawa do nazw handlowych Big Mac i Mc. Irlandzka marka zarzuciła amerykańskiej sieci, że „trzyma te znaki towarowe jako broń w walce z konkurencją”.

Europejski Urząd Własności Intelektualnej rozpatrzył wniosek i stwierdził, że McDonald’s nie powinien mieć wyłączności na nazwę handlową „Big Mac” w Europie. Zgodnie z tym wyrokiem Supermac’s, który planuje rozpoczął działalność na rynku europejskim, będzie mógł wykorzystywać znak towarowy „Big Mac” na swoich produktach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

McDonald’s zapowiedział już odwołanie od tej decyzji.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się