zdjęcie: depositphotos.com
W 2017 roku w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej irlandzka sieć fast-foodowa Supermac’s złożyła wniosek o cofnięcie firmie McDonald’s prawa do nazw handlowych Big Mac i Mc. Irlandzka marka zarzuciła amerykańskiej sieci, że „trzyma te znaki towarowe jako broń w walce z konkurencją”.
Zobacz również
Europejski Urząd Własności Intelektualnej rozpatrzył wniosek i stwierdził, że McDonald’s nie powinien mieć wyłączności na nazwę handlową „Big Mac” w Europie. Zgodnie z tym wyrokiem Supermac’s, który planuje rozpoczął działalność na rynku europejskim, będzie mógł wykorzystywać znak towarowy „Big Mac” na swoich produktach.
McDonald’s zapowiedział już odwołanie od tej decyzji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.