McDonald’s coraz częściej udowadnia, że chce walczyć o ekologię. Dużo się mówiło o tym, że dużym krokiem ze strony giganta w kategorii fast food była decyzja o wprowadzeniu papierowych słomek. Później sieć restauracji wypuściła spot, będący częścią kampanii „Jutro należy do nas” – w nim poznajemy historię papierowego śmiecia, który po wylądowaniu w koszu, trafia do kolejnych miejsc, w których poddany jest recyklingowi. Ostatecznie w reklamie widzimy, że śmieć wraca do restauracji McDonald’s jako ręcznik papierowy.
Teraz McDonald’s idzie o krok dalej – francuski oddział rozpoczął przygotowania do wdrożenia identyfikacji opakowań wielorazowego użytku za pomocą fal radiowych (RFID). Ma to umożliwić śledzenie położenia opakowań (kubków, butelek, opakowań na frytki) oraz zarządzanie zapasami w czasie rzeczywistym i zmniejszenie liczby odpadów.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Czym jest RFID?
Nowy projekt jest efektem współpracy McDonald’s z Checkpoint Systems, globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF.
Na czym polega w ogóle ta technologia? RFID, czyli Radio-frequency Identification, to identyfikacja za pomocą fal radiowych. W zależności od rodzaju znacznika (tagu) i umieszczonego w nim chipu można odebrać dane w odległości od kilkudziesięciu centymetrów do kilkunastu metrów. Technologia umożliwia jednoczesny odczyt wielu różnych tagów, które znajdą się w zasięgu czytnika lub anteny.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
McDonald’s bardziej eko
Francuski McDonald’s zobowiązał się od stycznia 2023 roku walczyć z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych w tym kraju – efektem tego projektu ma być wyeliminowanie zbędnych opakowań i poprawa systemu recyklingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Umożliwi to stworzona ogromna baza danych, która da pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – i pozwoli określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99%. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Do tej chwili firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.
– Nowe przepisy wprowadzone we Francji na początku roku postawiły największych graczy na rynku przed nie lada wyzwaniem. Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych – wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France.
Co ciekawe, rok temu sieć Walmart ogłosił podobne plany wdrożenia identyfikacji na różnych produktach sprzedawanych w swoich sklepach. Jednak w wypadku tej firmy wdrożenie tego pomysłu nie było takie proste i jednoznacznie pozytywne – pojawiły się wówczas podobno trudności w oznaczaniu poszczególnych przedmiotów i wręcz zwiększyła się też ilość odpadów elektronicznych.
PS E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)
Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.