Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

McDonald’s we Francji będzie identyfikować opakowania za pomocą fal radiowych

McDonald’s we Francji będzie identyfikować opakowania za pomocą fal radiowych
Fale radiowe (RFID) pomogą sieci śledzić położenie opakowań oraz zarządzać zapasami w czasie rzeczywistym.
O autorze
2 min czytania 2023-07-17

McDonald’s coraz częściej udowadnia, że chce walczyć o ekologię. Dużo się mówiło o tym, że dużym krokiem ze strony giganta w kategorii fast food była decyzja o wprowadzeniu papierowych słomek. Później sieć restauracji wypuściła spot, będący częścią kampanii „Jutro należy do nas” – w nim poznajemy historię papierowego śmiecia, który po wylądowaniu w koszu, trafia do kolejnych miejsc, w których poddany jest recyklingowi. Ostatecznie w reklamie widzimy, że śmieć wraca do restauracji McDonald’s jako ręcznik papierowy. 

Teraz McDonald’s idzie o krok dalej – francuski oddział rozpoczął przygotowania do wdrożenia identyfikacji opakowań wielorazowego użytku za pomocą fal radiowych (RFID). Ma to umożliwić śledzenie położenia opakowań (kubków, butelek, opakowań na frytki) oraz zarządzanie zapasami w czasie rzeczywistym i zmniejszenie liczby odpadów.

Czym jest RFID?

Nowy projekt jest efektem współpracy McDonald’s z Checkpoint Systems, globalnym liderem w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na czym polega w ogóle ta technologia? RFID, czyli Radio-frequency Identification, to identyfikacja za pomocą fal radiowych. W zależności od rodzaju znacznika (tagu) i umieszczonego w nim chipu można odebrać dane w odległości od kilkudziesięciu centymetrów do kilkunastu metrów. Technologia umożliwia jednoczesny odczyt wielu różnych tagów, które znajdą się w zasięgu czytnika lub anteny.

McDonald’s bardziej eko

Francuski McDonald’s zobowiązał się od stycznia 2023 roku walczyć z odpadami celem ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych w tym kraju – efektem tego projektu ma być wyeliminowanie zbędnych opakowań i poprawa systemu recyklingu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Umożliwi to stworzona ogromna baza danych, która da pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe – w tym dane dotyczące rodzajów i liczby opakowań – i pozwoli określić potrzeby uzupełniania z dokładnością 99%. Dzięki funkcji automatycznego śledzenia restauracje będą mogły precyzyjnie lokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu (np. opakowania przypadkowo wyrzucone do koszy na śmieci), ograniczając tym samym ubytki. Do tej chwili firma Checkpoint dostarczyła rozwiązania RFID już do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nowe przepisy wprowadzone we Francji na początku roku postawiły największych graczy na rynku przed nie lada wyzwaniem. Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych – wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France.

Co ciekawe, rok temu sieć Walmart ogłosił podobne plany wdrożenia identyfikacji na różnych produktach sprzedawanych w swoich sklepach. Jednak w wypadku tej firmy wdrożenie tego pomysłu nie było takie proste i jednoznacznie pozytywne – pojawiły się wówczas podobno trudności w oznaczaniu poszczególnych przedmiotów i wręcz zwiększyła się też ilość odpadów elektronicznych.

PS E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)

Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.