Sieć McDonald’s szybko zareagowała na przyjazd wielu obywateli Ukrainy do Polski – szacuje się, że do naszego kraju przybyło ok. 3 milionów uchodźców z kraju owładniętego wojną. Aby przywrócić tym osobom smaki znane z tamtejszych restauracji, wprowadzono w polskiej sieci McDonald’s nowy rodzaj kanapki, który do tej pory był serwowany tylko w lokalach na terenie Ukrainy.
Chcemy, by w naszych restauracjach każdy mógł poczuć się jak u siebie. Aby okazać naszą gościnność oraz solidarność, czasowo wprowadzamy do naszej oferty Ukraińskiego Burgera – produkt, który pochodzi z menu ukraińskich restauracji McDonald’s.
Zobacz również
Tym sposobem od 27 kwietnia możemy w Polsce kupić Ukraińskiego Burgera, który składa się z ciemnej bułki pszennej, bekonu, sosów (czosnkowego i miodowo-musztardowego), sera cheddar, pomidora i sałaty a także z kurczaka w panierce.
Cena nowego burgera to 16,30 zł za kanapkę (w zestawie 22,40 zł). Co ważne, część przychodu ze sprzedaży Ukraińskiego Burgera jest przekazywana na cele organizacji pomagających Ukrainie.
Równocześnie chcemy pomóc tym potrzebującym, którzy pozostają na terenie swojej ojczyzny, dlatego 3 zł ze sprzedaży każdego Ukraińskiego Burgera przekażemy Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, która już teraz niesie pomoc humanitarną na miejscu. Partnerem akcji jest UN Global Compact.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Od 27 kwietnia możemy spodziewać się w restauracjach McDonald’s także innych nowości i powrotów wycofanych z menu pozycji:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- McMuffin Twarożek i Ogórek;
- McWrap Tzatziki;
- Desery Mango (Marakuja: McFlurry, Lody z polewą, Shake oraz Ciastko);
- Lemoniada;
- Iced Latte.
Przy okazji warto wiedzieć, że to nie jedyna forma pomocy McDonald’s na rzecz Ukrainy. Jak można przeczytać w postach opublikowanych na kanałach społecznościowych, sieć dostarcza bezpłatne ciepłe posiłki i napoje tam, gdzie jest to potrzebne. W lokalach przy wschodniej granicy McDonald’s wydłuża godziny pracy oraz umożliwia skorzystanie z posiłku i wi-fi w bezpiecznej atmosferze. Dodatkowo Fundacja Ronalda McDonalda udziela wsparcia medycznego w Przemyślu i zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda rodzinom ciężko chorych dzieci.
PS
Czy Rosja będzie mieć własne McDonald’s i IKEA? Tamtejszy rząd zezwolił na kradzież patentów i znaków towarowych
PS 2
Nowa kampania skupia się wokół procesu obiegu zamkniętego opakowań w restauracjach McDonald’s, czyli dawaniu drugiego życia odpadom. Dzięki odpowiedniej segregacji zużyte opakowania po przetworzeniu wracają do restauracji m.in. w postaci ręczników papierowych.