Wprowadzony z początkiem 2021 roku podatek cukrowy obejmuje napoje zawierające cukier, substancje słodzące czy też kofeinę lub taurynę. W związku z jego wprowadzeniem sieć restauracji McDonald’s podjęła decyzję o wycofaniu słodzonych napojów ze swojej promocyjnej oferty okazYEAH!. Zostaną one zastąpione wodą mineralną.
– Wymiana napoju słodzonego na wodę w zestawach okazYEAH! dostępnych w aplikacji mobilnej McDonald’s jest efektem wprowadzenia w Polsce podatku cukrowego. Jednocześnie wpisuje się ona w działania prowadzone przez naszą markę od kilku lat, mające na celu oferowanie gościom bardziej zbilansowanych posiłków – tłumaczy w rozmowie z WP.pl Patrycja Pazio, corporate relations specialist w McDonald’s. Jednocześnie firma zapewniła, że pracuje nad przywrócenie napojów do oferty.
Zobacz również
PS
Problemy z cukrem mają nie tylko producenci popularnych napojów słodzonych. Jak się okazuje, dotyczy to także znanych fast foodów. W ub. r. Sąd Najwyższy w Dublinie oficjalnie oświadczył, że pieczywo serwowane w popularnej sieci Subway zawiera zbyt dużo cukru, aby mogło być nazywane chlebem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]