Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pieczywo w Subway’u nie może być nazywane chlebem – tak stwierdził sąd

Pieczywo w Subway’u nie może być nazywane chlebem – tak stwierdził sąd
Sąd Najwyższy w Dublinie oficjalnie oświadczył, że pieczywo serwowane w popularnej sieci Subway zawiera zbyt dużo cukru, aby mogło być nazywane chlebem.
O autorze
1 min czytania 2020-10-02

Sprawa o klasyfikację pieczywa Subway’a ciągnie się już dobre 14 lat. Początkowo, w 2006 roku, irlandzki sąd najniższej instancji nałożył na wyroby piekarnicze marki podatek w wysokości 9,2 procent – zdaniem sądu pieczywo sieci nie mogło być uznane za podstawowy artykuł spożywczy, który jest objęty zerową stawką VAT.

Właściciele firmy nie zgadzali się z tą decyzją i kilkukrotnie odwoływali się od niej – najpierw w Sądzie Apelacyjnym, a ostatnio w Sądzie Najwyższym. To właśnie tu padła oficjalna deklaracja.

Skład pięciu sędziów orzekł, że pieczywo wykorzystywane w daniach Subway’a znacznie wykracza poza definicję chleba z 1972 roku, która mówi o tym, że waga składników takich jak cukier czy też tłuszcz nie może przekraczać 2% masy w cieście. 

Jak bowiem wynika z analizy składu pieczywa serwowanego w Subway’u – ilość cukru wynosi nawet 10% całej masy. W związku z tym – jak oświadczył irlandzki sąd – wyroby piekarnicze marki nie mogą być uznane za podstawowy artykuł spożywczy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Federalny Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że jedyną marką, która może w Niemczech sprzedawać kwadratową tabliczkę czekolady jest Ritter Sport. Z tym faktem nie chciał się zgodzić koncern Mondelēz International, do którego należy Milka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

PS3

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.