Dysleksja, choć jest zaburzeniem dotykającym dużą część populacji na całym świecie, często jest bagatelizowana. Z okazji Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, który odbył się w pierwszych dniach października, szwedzki oddział McDonald’s postanowił zwrócić uwagę na problem dysleksji za pomocą reklam outdoorowych, w których celowo poprzestawiano niektóre litery w hasłach, w taki sposób, by odczytanie ich stało się niemożliwe. W niektórych placówkach marki w Szwecji literówki popełniono również w karcie menu. W ten sposób McDonald’s chciał pokazać, jak czują się osoby, które cierpią na dysleksję.
Za realizację kampanii odpowiada agencja Nord DDB.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
PS
To nie pierwszy raz, gdy jakaś sieć fast-foodów w swoich kampaniach zwraca uwagę na problemy społeczeństwa. Tak było w przypadku Burger Kinga, który pokazał co się stanie, gdy nie zagłosuje się w wyborach.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta