MEC: Kanały z MUX-8 wciąż słabo kojarzone przez widzów

Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z MUX-8 wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad 1/3 polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej.
O autorze
1 min czytania 2017-09-21

Najmocniejszą markę zbudowała dotychczas Nowa TV.

36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o 4 nowe kanały – pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców – pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX-8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, tylko połowa wie o poszerzeniu oferty.

W porównaniu z początkiem roku, poprawiła się jednak rozpoznawalność marek nowych kanałów naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej TV) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najlepiej znaną stacją z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR), z 45 proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło uruchomione przez Agorę Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez z 41 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, wciąż najniższą świadomość ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy, telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności – stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX-8.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Blisko 2/3 widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. – nie sprawdzało.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX-8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).

MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.