Znakomita większość mecze i programy sportowe ogląda wraz z partnerami, w przeciwieństwie do seriali, czy programów lifestyle’owych, które najczęściej oglądają same – pokazuje badanie MEC.
Polskie internautki w czasie Euro 2016 zrzekają się części władzy nad pilotem telewizyjnym – tylko co piąta twierdzi, że w tym okresie będzie główną osobą decydującą o wyborze programu telewizyjnego, pokazało badanie MEC. Standardowo aż 35 proc. kobiet twierdzi, że w ich domach to one są głównymi decydentkami jeśli chodzi o wybór programu. Blisko połowa kobiet, niezależnie od rozgrywek, uważa, że w ich domach panuje równouprawnienie przy wyborze tego, co się ogląda w telewizji.
Zobacz również
Mecze oraz programy sportowe są tymi, które lwia część badanych przez MEC kobiet ogląda w towarzystwie męża lub partnera. Także filmy, newsy i publicystyka należą do kategorii oglądanych przede wszystkim razem, podczas gdy seriale i programy lifestyle’owe kobiety, jak twierdzą, oglądają w pojedynkę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podczas Euro 2016 spora część kobiet poświęci więcej czasu na oglądanie telewizji i meczów – ponad 40 proc. badanych przez MEC nie będzie w tym czasie szukała alternatywnych rozrywek. Zaledwie co piąta internautka twierdzi, że podczas Euro więcej czasu spędza na surfowaniu po sieci, 16 proc. ogląda częściej filmy i seriale w internecie, a co dziesiąta – zaplanowała na ten czas aktywniejsze zakupy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Deklaracje internautek twierdzących, że to mecze i telewizja pochłoną podczas Euro więcej ich uwagi niż zwykle, potwierdzają dane telemetryczne. W pierwszym tygodniu Euro – od 10 do 16 czerwca, średni dzienny czas oglądania wzrósł zarówno wśród kobiet jak i wśród mężczyzn w porównaniu z tygodniem poprzedzającym go oraz jeszcze wcześniejszym. W pierwszym tygodniu rozgrywek kobiety spędziły przed telewizorami średnio 252 minuty, mężczyźni 224 minuty, a więc odpowiednio o 12 i 25 minut więcej niż w tygodniu od 3 do 9 czerwca (wskaźnik ATV, grupa 4+, źródło: Nielsen).
Badanie zrealizowano metodą CAWI w dniach 14-16 czerwca na grupie 500 internautek w wieku 15+, które deklarują, że mają męża lub partnera.