MEC Wavemaker, nowa marka sieci MEC, wchodzi do Polski. MEC Wavemaker łączy kompetencje z zakresu kreacji i produkcji treści, a jej bliska współpraca z Analytics & Insights ma gwarantować reklamodawcom dotarcie do ich klientów z adekwatnym przekazem w miejscach, w których konsumenci ich poszukują.
Przygotowując się do wprowadzenia MEC Wavemaker, polskie biuro MEC w ramach szerokiego pomiaru przeanalizowało wpływ różnych kanałów komunikacji na podejmowanie decyzji zakupowych w głównych kategoriach produktowych. Dla większości aktywnie promujących się kategorii spadła w ostatnich latach rola mediów płatnych, nośników klasycznych reklam. Rośnie zaś rola kanałów wymagających od marek tworzenia własnych, unikalnych i łatwych do odnalezienia treści. Wavemaker ma wesprzeć reklamodawców w ich kreacji i maksmalizowaniu korzyści z ich publikacji w odpowiednich kontekstach.
Zobacz również
– Marki produkują coraz więcej treści, ale często to efekt zapatrzenia w konkurencję i trendy, a nie zawsze wynik obserwacji potrzeb i zwyczajów konsumentów. Liczba danych, jaką dysponujemy daje nam przewagę w tworzeniu treści nie tylko efektownych, ale i efektywnych, co czasem bywa bagateliozwane przez klasyczne agencje ATL. Płatny pre-roll czy własny vlog, a może jedno i drugie? MEC Wavemaker ma ambicje rozstrzygać takie dylematy i tworzyć dopasowane treści bazując na danych o zachowaniach odbiorców – zapowiada Maciej Maciejewski, szef MEC Wavemaker w Polsce.
Maciejewski zarządzał dotąd Liquid, częścią kreatywną agencji MEC. Teraz będzie ona świadczyć wszystkie usługi związane z kreacją treści i branded content pod marką MEC Wavemaker. Dla nowej marki pracuje blisko 40-osobowy zespół copywriterów, grafików, strategów i konsultantów branded content wspierany przez wybranych analityków z Analytics & Insight, działu badań MEC oraz specjalistów z obszaru search i mobile.
– Dzięki ścisłej współpracy z działem badań i analiz, MEC Wavemaker będzie mógł rekomendować klientom tworzenie treści dla tych kanałów komunikacji, które są dla odbiorców najbardziej wartościowym źródłem informacji o ich marce. Pod tym kątem przebadaliśmy w sumie już 15 kategorii biorąc pod uwagę różne fazy cyklu zakupowego – mówi Łukasz Pytlewski, dyrektor Analytics & Insight w MEC – Nie zapominajmy też o szeregu dostępnych w czasie rzeczywistym wskaźników, które opisują jak treści przygotowane przez markę realizują wyznaczone im cele. Możemy na bieżąco monitorować m.in. liczbę zaangażowanych użytkowników w social mediach, liczbę ściągnięć aplikacji, wolumen konwersacji nt. marki itp., a stały monitoring takich wskaźników daje możliwość szybkiej reakcji i ewentualnej modyfikacji treści – dodaje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Doświadczenie w zakresie projektów content marketingowych MEC i jego specjalistyczne dywizje zdobywały m.in. we współpracy z takimi klientami jak Nestle, VISA, USP Zdrowie, Henkel, Coty, Avon, H&M, Mlekpol, Biedronka, czy Colgate-Palmolive. W ostatnich tygodniach agencja zwyciężyła w przetargu LG na obsługę w zakresie marketingu internetowego. Istotną częścią propozycji MEC była właśnie oferta content marketingowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka MEC Wavemaker debiutuje równolegle na 10 kluczowych rynkach sieci MEC – obok Polski są to m.in. USA, Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Australia i Meksyk.