W dniu 10 marca 2021, spółka zależna MEDIACAP S.A. – The Digitals sp. z o.o. nabyła od Scholz & Friends Group GmbH 25 udziałów w kapitale zakładowym spółki Scholz & Friends Warszawa sp. z o.o., stanowiących 25% kapitału zakładowego Spółki. Łączna cena za 25 udziałów wynosi 270.000 EUR. Przejście własności udziałów nastąpi po zapłacie całej kwoty, czyli najpóźniej do 30 kwietnia 2021. Zapłata nastąpi ze środków własnych The Digitals sp. z o.o. Transakcja jest elementem strategii uproszczenia formalnej struktury kapitałowej MEDIACAP, mającego na celu poprawę wskaźnika zysku na akcję (EPS).
The Digitals sp. z o.o. posiadał dotąd 75 udziałów Scholz % Friends Warszawa, stanowiących 75% kapitału zakładowego. Po transakcji będzie właścicielem 100% udziałów Spółki. O dokonaniu zapłaty i przejściu własności udziałów w Scholz & Friends Warszawa, MEDIACAP S.A. poinformuje odrębnym raportem bieżącym.
Zobacz również
– W 2010 weszliśmy w alians z Scholz & Friends odkupując 75% jej warszawskiego biura. Przez ostatnie 10 lat, wspólnie zbudowaliśmy najmocniejszy oddział poza Niemcami, ze wspaniałym zespołem, świetną bazą klientów i solidnymi wynikami finansowymi. Wielokrotnie nagradzany w rankingach satysfakcji klientów i konkursach – m.in. Grand Prix Effie. Nauczyliśmy się łączyć nowoczesne narzędzia z wyrazistością i kompleksowością działań komunikacyjnych. Dzięki temu powstała najbardziej niezależna z sieciowych agencji, której 100% klientów pochodzi z Polski. Chciałbym serdecznie podziękować naszym partnerom z Scholz & Friends GmbH za ponad 10 lat świetnej polsko-niemieckiej partnerskiej współpracy – jest ona na stałe wpisana w nasze DNA – mówi Marcin Jeziorski, prezes Scholz & Friends Warszawa i wiceprezes MEDIACAP S.A.
– Porządki w ramach Grupy WPP umożliwiły wykupienie całości udziałów w ramach Scholz & Friends. Transakcja jest dla nas bardzo korzystna, nie tylko z racji atrakcyjnej wyceny, ale przede wszystkim dlatego, że pozwoli na pełniejszą integrację w ramach Grupy S/F do której należą też The Digitals, EM LAB i Booost. Umożliwi ona też zupełnie nowe obszary synergii z biznesem influencer marketingowym LTTM, naszym największym źródłem przychodów. Oznacza to także, że całość zysku wypracowanego w Grupie S/F trafi do akcjonariuszy MEDIACAP S.A., co jest korzystne pod kątem wartości zysku na akcje (EPS). Jestem przekonany, że zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą – dodaje Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP S.A.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach