Wirtualny influencer?
To cyfrowa postać wykreowana na człowieka. Stoi za nim twórca odpowiadający za jego wygląd, zachowania oraz treści prezentowane przez awatara na swoim portalu. Firmy tworzą własnych bohaterów lub współpracują z już istniejącymi, „niezależnymi” influencerami przy kampaniach reklamowych.
W MediaMarkt zawsze sięgamy po innowacyjne rozwiązania w różnych obszarach naszej działalności. Zależy nam na budowaniu i utrzymywaniu trwałych relacji z użytkownikami nowych technologii, kreowaniu jak najlepszych doświadczeń zarówno w kontaktach z naszą marką, jak i nowoczesną elektroniką. Dlatego właśnie stworzyliśmy postać, która będzie mogła dzielić się szerzej wiedzą technologiczną oraz wspierać użytkowników w obszarze nowych rozwiązań. Pasja i zaangażowanie Media Marka mają realną wartość dla fanów technologicznych – mówi Magdalena Nafalska-Knieć, brand strategy and marketing planning manager w MediaMarktSaturn Polska.
Zobacz również
Kim jest Media Marek?
Marek to 35-letnia wirtualna, męska postać, przed którą nowe technologie nie mają żadnych tajemnic. Zna najnowsze trendy i lifehacki, a jego rekomendacje pomagają ułatwić życie oraz doświadczać więcej i mocniej. Prezentuje się zawsze w jednej ze swoich stylizacji w odcieniach czerwieni. Jego osobowość to połączenie najlepszych cech influencerów technologicznych – jest źródłem informacji o nowinkach, promocjach i smart shopping.
Zaangażowanie wirtualnego influencera pozwoli marce jeszcze bardziej zbliżyć się do klientów i zapoznać z szeroką ofertą produktów i usług sieci sprzedaży. Nowy członek zespołu – Media Marek będzie wspierał markę w jej komunikacji w mediach społecznościowych, będąc bliżej fanów marki.
Skąd wziął się pomysł na wirtualnego influencera MediaMarkt? Postępująca digitalizacja, w tym rozwój sztucznej inteligencji otwierają przed nami nowe możliwości w różnych obszarach życia. Nikogo dziś już nie dziwi przenoszenie aktywności do Internetu oraz przenikanie się świata realnego i wirtualnej rzeczywistości. Świat technologii zmienia się w niesamowitym tempie, co chwilę zaskakując nas nowymi trendami. Jednym z nich jest powstanie wirtualnych influencerów, którzy zdobywają coraz większą popularność, szczególnie w krajach azjatyckich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing