Agencja mediowa Mediaplus należąca do Group One rusza z nowatorską inicjatywą, która pozwoli na realizację neutralnych klimatycznie kampanii. Jest to pierwsze tego typu działanie w Polsce, pozwalające obliczyć ślad CO2 oraz koszty jego rekompensaty. Program zostanie zaimplementowany po raz pierwszy we współpracy z marką MINI, należącą do BMW Group.
Mediaplus wprowadza do Polski unikatowy na skalę światową program Green GRP autorstwa Mediaplus International. Dzięki tej inicjatywie marki mogą realnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery i równocześnie, propagując proekologiczną postawę, motywować branżę do zmian na rzecz ochrony klimatu. Już w sierpniu w ramach projektu zostaną zrealizowane kampanie dla MINI Cooper SE – pierwszego w pełni elektrycznego MINI.
Zobacz również
– Na podstawie danych dostarczonych przez markę i dostawców mediów, nasz partner ClimatePartner oblicza ślad CO2 kampanii oraz koszty rekompensaty za pomocą specjalistycznego modelu ekonometrycznego. Następnie reklamodawca akceptuje koszty procesu, a ClimatePartner aranżuje rekompensatę ze wstępnie określonym projektem ochrony klimatu. W momencie emisji, kampania jest więc w pełni neutralna klimatycznie – opisuje działanie programu Katarzyna Łukasiewicz, head of international communication w Mediaplus.
– W ciągu najbliższych lat MINI chce dynamicznie rozwijać się w obszarze zeroemisyjności, a w 2030 r. stanie się marką w pełni elektryczną. Przystąpienie przez nas do nowego projektu agencji Mediaplus to kolejny dowód na to, że do tematu zrównoważonego rozwoju podchodzimy świadomie i chcemy wspierać zmiany w tym kierunku nie tylko w zakresie produkcji czy użytkowania pojazdów. Cieszymy się, że zarówno nasze nowe kampanie, jak i jazda występującym w nich MINI SE będą bezemisyjne – powiedziała Karolina Socha, marketing manager MINI.
Kampania neutralna dla klimatu
Działania mediowe objęte Green GPR otrzymają certyfikat oraz logo „Kampanii neutralnej dla klimatu”, którym dodatkowo marki mogą się posługiwać w swojej komunikacji. Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów – według danych z ankiet YouGov, prawie połowa kupujących pozytywnie postrzega firmy zaangażowane w zrównoważone projekty.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Również najbliższa kampania BMW, poświęcona premierze nowego elektrycznego modelu – BMW iX będzie realizowana w ramach programu Green GRP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności – mówi Kacper Studencki, brand manager BMW.
BMW Group zredukuje CO2 do 2030 r.
BMW Group, która przystąpiła do projektu od lat aktywnie angażuje się w rozwój światowej motoryzacji w kierunku nisko- i zeroemisyjności. Już od 2021 r. cała produkcja ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2. BMW Group jest pierwszym producentem samochodów, który wyznaczył do 2030 r. konkretne cele w zakresie redukcji emisji CO2 w swoim łańcuchu dostaw. Przyjęta strategia zakłada ograniczenie emisji CO2 do tego czasu o ponad 200 milionów ton, po raz pierwszy dla całego cyklu życia produktu, od łańcucha dostaw, poprzez produkcję, aż po zakończenie fazy użytkowania. Ponadto, po zmniejszeniu od 2006 r. emisji CO2 na jeden wyprodukowany pojazd o ok. 78 proc., w latach 2019-2030 emisja BMW Group ma zostać obniżona o kolejne 80 proc. Firma ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem premium w zakresie mobilności indywidualnej, a w perspektywie długoterminowej, do 2050 r. jej celem jest stworzenie neutralnego dla klimatu modelu biznesowego w całym łańcuchu dostaw.
Dołączenie do programu Green GRP to kolejny krok Group One w kierunku propagowania odpowiedzialnych postaw biznesowych na polskim rynku mediowym. W czerwcu grupa podpisała deklarację Fundacji WWF Polska, w której zobowiązuje się do prowadzenia działań wewnętrznych, mających na celu redukcję śladu węglowego dla neutralności klimatycznej, a na początku roku podjęła współpracę z Oxygen City – pierwszym na świecie miejskim systemem antysmogowym i antypandemicznym.