TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Medicover Stomatologia rozpoczyna kampanię edukacyjną z influencerami

Medicover Stomatologia rozpoczyna współpracę z 6 influencerami, których zadaniem będzie wsparcie działań edukacyjnych marki, a także pokazanie na czym polega „Rytuał Uśmiechu”, czyli nowe, autorskie podejście do leczenia stworzone przez sieć.
O autorze
2 min czytania 2021-09-02

Pełnym energii koncertem Reni Jusis Medicover Stomatologia zainaugurował w Gdyni współpracę z influencerami. Marka po raz pierwszy sięga po tego typu kooperację. Youtuberzy, instagramerzy i tiktokerzy będą wspierać szeroko pojęte działania edukacyjne Medicover Stomatologia, w tym kampanie produktowe oraz te poświęcone higienie i problemom zdrowotnym.

–  Łączymy siły z twórcami internetowymi, aby jeszcze bardziej spopularyzować profilaktykę zdrowia jamy ustnej, zwłaszcza wśród młodych osób. Wspólnie z influencerami będziemy pokazywać, jak powinien wyglądać codzienny rytuał higieny jamy ustnej, a także jak holistycznie leczyć zęby, jeśli pojawiają się problemy – mówi Marta Halska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Medicover Stomatologia.

– Event w Gdyni to nasz pierwszy krok do budowania takich relacji. Już niedługo followersi będą mogli zobaczyć, jak bardzo zmieniło się leczenie stomatologiczne w Polsce – począwszy od wnętrz gabinetów, przez technologię, na bezbolesnym leczeniu kończąc. Co więcej, rozprawimy się też z całą serią stomatologicznych „fake newsów”, jakie każdego dnia pojawiają się w sieci i mają miliony odsłon – mówi.

Pracy przed influencerami będzie sporo. Z badań przeprowadzonych przez pracownię Zymetria dla Medicover Stomatologia wynika, że Polacy wciąż są na bakier z higieną jamy ustnej, myjąc zęby mniej niż 2 razy dziennie. Efekt: jesteśmy najmniej uśmiechniętym narodem Europy.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aż 48% Polaków wstydzi się swoich zębów, a 68% nie jest nawet świadomych tego, że leczenia wymaga przynajmniej jeden ząb. Powszechne są też rozległe ubytki. Niestety wciąż aż 43% deklaruje, że to strach powstrzymuje ich od leczenia – wynika z danych Medicover Stomatologia.

– Jak powinna wyglądać codzienna higiena? W tym naprawdę można się pogubić, patrząc na ilość produktów dostępnych w aptekach i drogeriach, a także na liczbę „porad” w sieci. Naszymi działaniami w kanałach społecznościowych chcemy uporządkować tę wiedzę i pokazać ją w przystępny sposób, bez zadęcia i pouczania czy straszenia – mówi Marta Halska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Podobnie jest z leczeniem. Nadal pokutuje przekonanie, że leczenie próchnicy boli, aparat na zęby przeszkadza, a jak znieczulenie, to tylko strzykawką. To stereotypy przekazywane z pokolenia na pokolenie. Tymczasem dentystyka ruszyła do przodu. Leczenie jest naprawdę bezbolesne, aparaty niewidoczne dla oka, a pacjent w gabinecie ma wybór między znieczuleniem tradycyjnym, a komputerowym – dodaje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Współpracując z instagramerami czy tiktokerami Medicover Stomatologia postawi nie tylko na konwencjonalną edukację. – Zaprosimy influencerów do wnętrz centrów stomatologicznych na kawę, a potem na fotel i na zabieg. Pokażemy, czym jest stworzony przez nas „Rytuał Uśmiechu” i jak wygląda nowoczesny customer experience, czy raczej patient experience. Później podzielimy się doświadczeniami i przeżyciami influencerów tak, aby każdy zobaczył, jak dziś naprawdę wygląda wizyta – wyjaśnia Marta Halska.

Chęć szerzenia wiedzy i walki ze stereotypami, to nie jedyne powody większej obecności marki w social mediach. – Medicover Stomatologia stawia na bezpośredni kontakt z pacjentami, dlatego uruchamia swoje własne kanały w mediach społecznościowych. Już wystartował profil na Instagramie @medicoverstomatologia, na którym będzie można śledzić nasze działania. Także pozostałe kanały wkrótce zostaną zagospodarowane autorskim contentem – zapowiada.

Na początek, z racji planowanego wkrótce otwarcia w Gdyni, sieć zaprosiła do współpracy sześciu influencerów związanych m.in. z Pomorzem. Ci w swoich relacjach pokażą zarówno nowe centrum stomatologiczne, jak również przygotują relacje z wizyt i zabiegów, jakim będą się poddawać Wśród twórców internetowych współpracujących z Medicover Stomatologia już można znaleźć m.in.: Tomka Torresa (@tomektorres) – muzyka zespołu Afromental, Paulinę Łabę (@pinalaba) – znaną z programu „Power Couple” TVN i modelkę Karolinę Kuczyńską (@karokucz).

– Zaczynamy nieśmiało, ale mamy ambitne plany. Na początek influencerzy odwiedzą nasze nowe centrum stomatologiczne w Gdyni. Dla wielu obserwujących relacje, może to być zaskoczenie, że tak dziś może wyglądać przestrzeń, w której leczy się zęby – mówi Marta Halska.