Pełnym energii koncertem Reni Jusis Medicover Stomatologia zainaugurował w Gdyni współpracę z influencerami. Marka po raz pierwszy sięga po tego typu kooperację. Youtuberzy, instagramerzy i tiktokerzy będą wspierać szeroko pojęte działania edukacyjne Medicover Stomatologia, w tym kampanie produktowe oraz te poświęcone higienie i problemom zdrowotnym.
– Łączymy siły z twórcami internetowymi, aby jeszcze bardziej spopularyzować profilaktykę zdrowia jamy ustnej, zwłaszcza wśród młodych osób. Wspólnie z influencerami będziemy pokazywać, jak powinien wyglądać codzienny rytuał higieny jamy ustnej, a także jak holistycznie leczyć zęby, jeśli pojawiają się problemy – mówi Marta Halska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Medicover Stomatologia.
Zobacz również
– Event w Gdyni to nasz pierwszy krok do budowania takich relacji. Już niedługo followersi będą mogli zobaczyć, jak bardzo zmieniło się leczenie stomatologiczne w Polsce – począwszy od wnętrz gabinetów, przez technologię, na bezbolesnym leczeniu kończąc. Co więcej, rozprawimy się też z całą serią stomatologicznych „fake newsów”, jakie każdego dnia pojawiają się w sieci i mają miliony odsłon – mówi.
Pracy przed influencerami będzie sporo. Z badań przeprowadzonych przez pracownię Zymetria dla Medicover Stomatologia wynika, że Polacy wciąż są na bakier z higieną jamy ustnej, myjąc zęby mniej niż 2 razy dziennie. Efekt: jesteśmy najmniej uśmiechniętym narodem Europy.
Aż 48% Polaków wstydzi się swoich zębów, a 68% nie jest nawet świadomych tego, że leczenia wymaga przynajmniej jeden ząb. Powszechne są też rozległe ubytki. Niestety wciąż aż 43% deklaruje, że to strach powstrzymuje ich od leczenia – wynika z danych Medicover Stomatologia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Jak powinna wyglądać codzienna higiena? W tym naprawdę można się pogubić, patrząc na ilość produktów dostępnych w aptekach i drogeriach, a także na liczbę „porad” w sieci. Naszymi działaniami w kanałach społecznościowych chcemy uporządkować tę wiedzę i pokazać ją w przystępny sposób, bez zadęcia i pouczania czy straszenia – mówi Marta Halska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Podobnie jest z leczeniem. Nadal pokutuje przekonanie, że leczenie próchnicy boli, aparat na zęby przeszkadza, a jak znieczulenie, to tylko strzykawką. To stereotypy przekazywane z pokolenia na pokolenie. Tymczasem dentystyka ruszyła do przodu. Leczenie jest naprawdę bezbolesne, aparaty niewidoczne dla oka, a pacjent w gabinecie ma wybór między znieczuleniem tradycyjnym, a komputerowym – dodaje.
Współpracując z instagramerami czy tiktokerami Medicover Stomatologia postawi nie tylko na konwencjonalną edukację. – Zaprosimy influencerów do wnętrz centrów stomatologicznych na kawę, a potem na fotel i na zabieg. Pokażemy, czym jest stworzony przez nas „Rytuał Uśmiechu” i jak wygląda nowoczesny customer experience, czy raczej patient experience. Później podzielimy się doświadczeniami i przeżyciami influencerów tak, aby każdy zobaczył, jak dziś naprawdę wygląda wizyta – wyjaśnia Marta Halska.
Chęć szerzenia wiedzy i walki ze stereotypami, to nie jedyne powody większej obecności marki w social mediach. – Medicover Stomatologia stawia na bezpośredni kontakt z pacjentami, dlatego uruchamia swoje własne kanały w mediach społecznościowych. Już wystartował profil na Instagramie @medicoverstomatologia, na którym będzie można śledzić nasze działania. Także pozostałe kanały wkrótce zostaną zagospodarowane autorskim contentem – zapowiada.
Na początek, z racji planowanego wkrótce otwarcia w Gdyni, sieć zaprosiła do współpracy sześciu influencerów związanych m.in. z Pomorzem. Ci w swoich relacjach pokażą zarówno nowe centrum stomatologiczne, jak również przygotują relacje z wizyt i zabiegów, jakim będą się poddawać Wśród twórców internetowych współpracujących z Medicover Stomatologia już można znaleźć m.in.: Tomka Torresa (@tomektorres) – muzyka zespołu Afromental, Paulinę Łabę (@pinalaba) – znaną z programu „Power Couple” TVN i modelkę Karolinę Kuczyńską (@karokucz).
– Zaczynamy nieśmiało, ale mamy ambitne plany. Na początek influencerzy odwiedzą nasze nowe centrum stomatologiczne w Gdyni. Dla wielu obserwujących relacje, może to być zaskoczenie, że tak dziś może wyglądać przestrzeń, w której leczy się zęby – mówi Marta Halska.