Współpraca dotyczy zarówno Polski jak i innych rynków, podpisana umowa ma charakter globalny.
Nawiązanie współpracy Meetrics i Facebooka umożliwia reklamodawcom weryfikację kampanii display organizowanych przez nich na Facebooku: zarówno w wersji desktopowej jak i na urządzeniach mobilnych. Rozwiązanie Meetrics jest zgodne ze strandardami Viewability amerykańskiej organizacji Media Rating Council (MRC/Rada Oceny Mediów), jak również oferuje dodatkowe definicje oparte na 50 proc. i 100 proc. widocznej powierzchni reklamy.
Zobacz również
Kilka tygodni temu Meetrics otrzymała akredytację MRC w zakresie wykrywania fraudów oraz poszerzoną akredytację dotyczącą pomiarów Viewability – firma posiadała już wcześniej akredytację MRC w zakresie pomiarów Viewability reklam, zarówno dla kampanii display, jak i wideo, obecnie akredytacja ta została poszerzona dodatkowo o pomiary Viewability dla internetu mobilnego i aplikacji.
Meetrics używa do pomiarów w pełni bezpiecznego, jeśli chodzi o prywatność, rozwiązania server-to-server, które dostarcza danych na temat kampanii reklamowych na poziomie wszystkich istotnych parametrów. Dane przechodzą automatyczną weryfikację i są następnie poddawane dodatkowej weryfikacji w stworzonej przez Meetrics autorskiej platformie Ad Attention Manager Suite (ADAM Suite). Jednocześnie klienci Meetrics mogą przy użyciu tej platformy przeglądać i analizować wszystkie zgromadzone dane. W ten sposób prowadzane przez Meetrics w Facebooku pomiary Viewability będą dostarczały całościowego obrazu efektywności kampanii reklamowych w tym serwisie.
„Cieszy nas rozpoczęcie współpracy z Facebookiem w zakresie weryfikacji widoczności reklam, gdyż dzięki temu będziemy mogli dostarczyć reklamodawcom narzędzie pomocne w podejmowaniu decyzji w zakresie planowania przez nich kampanii reklamowych” – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager Meetrics w Polsce i dodaje – „Nie poprzestajemy jedynie na weryfikacji widoczności reklam display – w przyszłości planujemy również weryfikację innych formatów reklamowych jakie oferuje Facebook, w tym m.in. reklam wideo”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Martin Ott, Managing Director Central Europe w Facebooku, dodaje: „Meetrics jest naszym 25 partnerem na świecie w zakresie pomiarów i weryfikacji Viewability reklam i pierwszym spoza USA. Dlatego bardzo cieszymy się z nawiązania partnerstwa z Meetrics. Naszym celem jest dostarczanie klientom jak najdokładniejszych pomiarów”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwiązanie Meetrics w zakresie Viewability dla Facebooka będzie od dziś dostępne na całym świecie.
Firma Meetrics zadebiutowała na polskim rynku kilka miesięcy temu, w czerwcu. Firma jest dostawcą rozwiązań do weryfikacji i poprawy widoczności, jakości oraz skuteczności kampanii reklamowych. Biurem firmy w Polsce kieruje – na stanowisku Country Managera – Tomasz Piątkowski, wcześniej członek zarządu i Chief Digital Officer GroupM.
Kluczowe pola działań Meetrics to m.in. widoczność reklam (Viewability), weryfikacja grup docelowych (Audience Verification), czy zapobieganie nadużyciom (Fraud Prevention). Jej klientami są reklamodawcy, domy mediowe oraz znaczący wydawcy.