Spot „Celebrate 100 years of Poland regaining independence” kierowany jest do odbiorców na całym świecie.
– Zależało nam na spocie z jednej strony oryginalnym, innowacyjnym, ale także zrozumiałym dla odbiorcy na całym świecie. Pokazaliśmy polską drogę do wolności jako uniwersalną, tożsamą dla każdego opowieść o powrocie do ukochanego domu po długiej podróży. Domu jako miejsca, za którym się tęskni i które jest dla każdego, niezależnie od szerokości geograficznej ważne. Ten prosty przekaz naprawdę zrobi ogromne wrażenie – mówi Robert Lubański, wiceprezes PFN.
Zobacz również
Jak zauważyli Internauci, ze spotu usunięto Pałac Kultury i Nauki. Według informacji TOK FM, biuro prasowe Polskiej Fundacji Narodowej podało, że „to nie efekt naszej wizji artystycznej, ale skutek praw autorskich, które chronią wizerunek samego pałacu”.
Sebastian Wierzbicki, członek zarządu Pałacu Kultury i Nauki napisał na Twitterze, że „wizerunek Pałacu Kultury jako elementu panoramy miasta nie jest objęty prawami autorskimi i nie jest chroniony”.
Znowu kłamią! Wizerunek @PalacKultury jako elementu panoramy miasta nie jest objęty prawami autorskimi i nie jest chroniony! Poza tym nawet gdyby tak myśleli to mogli do nas wystąpić o zgodę a tego nie zrobili. Kłamstwo goni kłamstwo! @warszawa https://t.co/h95jAW6X1P — Sebastian Wierzbicki (@SebWierzbicki) 10 listopada 2018
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Potwierdził to Bartosz Milczarczyk, rzecznik warszawskiego Urzędu Miasta.
Tłumaczenie @Fundacja_PFN jest nie zgodne z prawdą. @PalacKultury nie jest objęty ochroną praw autorskich w sytuacji, w której występuje jako element panoramy miasta. #małość https://t.co/gQWgbtBSma — Bartek Milczarczyk (@BMilczarczyk) 10 listopada 2018
Zdaniem Jacka Kotarbińskiego w świetle kontrowersji wobec Mela Gibsona jako człowieka i jego różnych postaw moralnych, ten wybór przez PFN należy uznać za mocno niefortunny.
PS
Z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości Koleje Litewskie złożyły Polsce życzenia w nietypowy sposób. Polski hymn odegrały lokomotywy.
PS2
Z okazji Święta Niepodległości w Warszawie na zabytkowym słupie ogłoszeniowym przytwierdzono biało-czerwone kokardy. Każdy może je wziąć i przypiąć do kurtki czy płaszcza.
PS3
28 lipca w „New York Times” z inicjatywy Wiesława Włodarskiego, prezesa FoodCare ukazało się płatne ogłoszenie poświęcone Powstaniu Warszawskiemu. Opublikowano także wzbudzające wiele kontrowersji wideo, w którym Mike Tyson, ambasador marki Black opowiada o Powstańcach.