Memetrender znajduje najpopularniejsze treści na polskim Facebooku. W oparciu o unikalną bazę danych i algorytmy Sotrendera agreguje dane z polskich fan page’ów i wyświetla najpopularniejsze treści z wybranego okresu. Dzięki temu można zorientować się, co jest aktualnie na topie, znajdując inspirację do własnej komunikacji. Memetrender daje także możliwość upolowania najnowszych memów i wykorzystania ich przed innymi, dzięki czemu jest przydatny w pracy marketerów i PRowców konstruujących komunikację oraz w działaniach serwisów internetowych i redakcji, które szukają ciekawostek i inspiracji. Serwis wyróżnia także atrakcyjny i lekki interfejs.
Zobacz również
– Najpopularniejsze posty to niekoniecznie komunikacja wysokiej jakości. Wiele jest zdjęć kotków i piesków, zabaw polegających na wpisaniu czegoś w komentarzu czy udostępnieniu posta oraz mniej lub bardziej śmiesznych czy ciekawych obrazków z serwisów typu Demotywatorów i Kwejka. Nie ma się jednak co dziwić, takie są masowe gusty. Najpopularniejszym pismem w Polsce jest przecież Tele Tydzień, a nie Tygodnik Powszechny. – komentuje dr Jan Zając, psycholog Internetu z Uniwersytetu Warszawskiego i Prezes Zarządu Sotrendera. – Memetrender pozwala jednak wychwycić także naprawdę ciekawe i oryginalne memy, o których mówi się na Facebooku i które udostępniają użytkownicy tego serwisu.
Bezpłatna wersja Memetrendera daje możliwość sprawdzenia 10 najpopularniejszych wpisów opublikowanych w ciągu ostatnich 6 lub 24 godzin na całym „polskim” Facebooku oraz w poszczególnych kategoriach (m.in. Sport, Blog czy Celebryci). Posty można sortować wg liczby lubię to, komentarzy, udostępnień oraz Interactivity Index, czyli autorskiego wskaźnika Sotrendera. Pełna wersja jest dostępna dla klientów Sotrendera i oferuje m.in. sprawdzenie do 100 postów w kategorii, więcej zakresów (6, 12, 24 h i 3 dni) oraz większą liczbę kategorii.
Pierwsza wersja Memetrendera będzie w najbliższym czasie rozwijana o kolejne kategorie stron i specjalne filtry wskazujące treści z mniejszych profili, których popularność szybko rośnie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing