“Just like you” – to hasło przewodnie kampanii promującej launch nowego modelu marki Mercedes-Benz, które doskonale oddaje osobisty charakter samochodu. Osobistą relację i możliwość interakcji głosowej z samochodem w kampanii podkreślają również youtuberzy. W ramach akcji twórcy zrzeszeni w sieci LifeTube testują nowe funkcjonalności i pokazują swojej widowni, jak wprowadzone innowacje mogą ułatwić kierowcom codzienną jazdę.
– Kampania z influencerami była dla nas szansą na zaprezentowanie nowej Klasy A w zupełnie inny niż dotychczas, niestandardowy, ale naturalny sposób. Decydując się na współpracę z Pauliną, Patrykiem i Piotrem, przede wszystkim zależało nam na zachowaniu autentyczności, świeżym spojrzeniu i kreatywnym podejściu do tematu, z czym Twórcy poradzili sobie bardzo dobrze – Urszula Reichman, Head of Product & Marketing Mercedes-Benz Cars.
Zobacz również
– Influencerzy wzięli pod lupę kluczowe cechy nowego modelu Mercedesa – każdy ze swojej perspektywy. Na co dzień występują w roli ekspertów ds. motoryzacji (Kameralnie), technologii (Ziemniak) oraz języka polskiego (Mówiąc Inaczej). To wyjątkowe połączenie kilku pozornie odległych światów pozwoliło wyeksponować najważniejsze dla marki cechy oraz maksymalnie poszerzyć zasięg komunikacji w trudno dostępnych grupach (hard-to-reach) – wyjaśnia Magdalena Talma, Head of Sales, która odpowiada za kampanię po stronie LifeTube.
YouTube to idealna przestrzeń do komunikacji marketingowej zarówno dla firm z sektora MŚP, jak i największych globalnych marek. Współpraca Mercedes-Benz z influencerami to dowód na to, że również marki premium mogą efektywnie współpracować z youtuberami i gwiazdami internetu.
– YouTube bardzo szybko się profesjonalizuje. Influencerzy kładą coraz większy nacisk na tworzenie zarówno treści wartościowych merytorycznie, jak i wysokiej jakości w warstwie produkcyjnej. Bardzo cieszy nas fakt, że coraz częściej trafiają do nas briefy od klientów premium, którzy dostrzegają siłę influencer marketingu i widzą w nim szansę na skuteczną realizację założonych celów – komentuje Izabela Szczepanik, senior Account Manager LifeTube, managerka twórców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację kampanii dla marki Mercedes-Benz odpowiedzialna jest agencja LiquidThread oraz agencja i sieć partnerska LifeTube.
Słuchaj podcastu NowyMarketing