Reklamy marek motoryzacyjnych przeważnie mają to do siebie, że w jak najlepszy sposób starają się zobrazować możliwości i zalety promowanych samochodów. Nierzadko w spotach widzimy auta przemierzające drogi na tle malowniczych krajobrazów, a także uśmiechniętych użytkowników pojazdów.
Najnowszy spot Mercedesa jest jednak zgoła inny. Reklama promuje nową limuzynę elektryczną EQS, lecz… na próżno szukać w niej samochodu. A przynajmniej przez większość czasu trwania spotu – bowiem dopiero na samym końcu pojawia się tytułowy pojazd.
Zobacz również
Taki zabieg ma za zadanie zobrazować niski ślad węglowy auta. Podkreśla to narrator reklamy – aktor Jon Hamm, znany z roli Dona Drapera w serialu „Mad Men” – słowami: „Prawdopodobnie najważniejszy ślad, jaki nowy Mercedes-Benz zostawia na świecie, to… brak jakiegokolwiek śladu”.
Za realizację odpowiada agencja Merkley+Partners.
W związku z przejściem Dietera Zetsche, wieloletniego prezesa marki Mercedes-Benz, na emeryturę, BMW przygotowało specjalny spot na jego cześć, w którym jednocześnie sugeruje, że od teraz może już spokojnie jeździć autem BMW i8.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Z okazji ubiegłorocznego Dnia Kobiet, Mercedes-Benz złożył hołd partnerce biznesowej i żonie Carla Benza – Berthcie Benz, która odegrała kluczową rolę w historii niemieckiego przedsiębiorstwa.
PS3
W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.