Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Standardy korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

DOŁĄCZAM DO Q&A

Męskie Granie prezentuje singiel 2024

Męskie Granie prezentuje singiel 2024
Projekt Męskie Granie zaprezentował tegoroczny singiel promujący trasę. W „Wolnych Duchach” usłyszymy Darię Zawiałow, braci Kacperczyk i Mroza.
O autorze
3 min czytania 2024-06-11

„Czekałem cały rok, żeby tutaj wrócić jak lato, gdzie tańczą, tańczą wolne duchy w noc jak dzieło sztuki” – śpiewają członkowie tegorocznej Męskie Granie Orkiestry w utworze „Wolne Duchy”. Ten wers doskonale oddaje atmosferę samej trasy i to, co myślą o niej artyści, niejednokrotnie nazywając ją „kolonią”. Tym razem na swój wakacyjny turnus wyruszy wyjątkowy skład – Daria Zawiałow, Mrozu oraz Kacperczyk.

Artyści zaprezentowali właśnie singiel „Wolne Duchy”, będący przedsmakiem wciąż owianego tajemnicą programu, jaki Męskie Granie Orkiestra 2024 przygotowała na 15-lecie trasy. Autorami tekstu do utworu są: Daria Zawiałow, Mrozu, Maciej Kacperczyk, Paweł Kacperczyk i Arkadiusz Sitarz. Za muzykę odpowiadają: Mrozu, Paweł Kacperczyk, Maciej KacperczykDryskull. Tego lata w Męskie Granie Orkiestrze pojawią się jeszcze: Bartek Królik, Tomasz Brzozowski, Szymon Paduszyński, Kacper Stolarczyk i Jerzy Markuszewski. Efekty ich współpracy usłyszymy już 29 czerwca.

W drodze przez Polskę

Na potrzeby teledysku promującego utwór „Wolne Duchy” w drogę po Polsce wyruszyły
monumentalne głowy członków tegorocznej Męskie Granie Orkiestry.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Świętujemy 15 lat w trasie wyjątkowym teledyskiem. W podróż po Polsce zabiorą Was artyści tegorocznej Orkiestry Męskiego Grania. Jest to hołd dla wszystkich, którzy od 15 lat dzielą z nami pasję do muzyki i współtworzą z nami Żywiec Męskie Granie. Tegoroczny teledysk odzwierciedla naszą wspólną drogę, a my dziękujemy artystom, fanom i wszystkim, którzy są z nami w trasie od 15 lat – mówi Dorota Nowakowska-Postolko, managerka marki Żywiec.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Klip do utworu „Wolne Duchy” stanowił wielkie logistyczne wyzwanie. W ciągu pięciu dni zdjęciowych monumentalne rzeźby głów artystów przemierzyły łącznie prawie 6000 km – od Zakopanego aż po Gdańsk, odwiedzając też m.in. Wrocław, Poznań i Warszawę. Fani mogli zobaczyć np. głowę Darii Zawiałow, która wybrała się w rejs po Zatoce Gdańskiej, głowę Mroza, która pojawiła się na weselu, głowę Pawła Kacperczyka otoczoną stadem owiec, czy jego brata – Macieja na Torze Poznań. Podczas trasy ekipa realizująca teledysk napotkała tysiące entuzjastycznie nastawionych ludzi. Wielu z nich pojawiło się w klipie – uwieczniono ich spontaniczne reakcje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wolny duch to jednostka, która myśli inaczej niż oczekujemy, kierując się niekonwencjonalnymi poglądami, niezależnie od swojego pochodzenia czy otoczenia, a nawet od panujących w danym czasie trendów i opinii. Wolne duchy są godne uwiecznienia w pomnikach. I w ten sposób zakiełkowała we mnie myśl o rzeźbionych głowach artystów, które będą świetnym pretekstem do opowiedzenia o Polsce w jednoznacznie pięknych, jak i nieoczywistych jej odcieniach – tłumaczy autor klip, Grajper.

Zdjęcia realizowane były przez trzy, a ostatniego dnia – przez cztery – ekipy. Ich autorami są Łukasz Łatanik, Małgorzata Rabczuk i Jakub Stoszek. Dodatkowo w projekt zaangażowanych było trzech operatorów dronów i jeden operator systemu z mocowaniem kamery na samochodzie.

Już wkrótce start trasy

Tego lata trasa festiwalowa Męskie Granie odwiedzi: Żywiec (28-29 czerwca, Amfiteatr Pod Grojcem), Szczecin (12-13 lipca, EPSD Aeroklub Szczeciński), Gdańsk (19-20 lipca, Polsat Plus Arena), Poznań (26-27 lipca, Park Cytadela), Wrocław (2-3 sierpnia, Pola Marsowe), Kraków (9-10 sierpnia, Muzeum Lotnictwa) i Warszawę (23-24 sierpnia, Fort Wola – Letnia Strefa Progresji). Podobnie jak w poprzednich latach koncerty będą odbywały się w piątki i soboty.

Po raz pierwszy w historii streamowane będą aż dwa sobotnie koncerty – z Żywca i Warszawy. W tym roku online będzie można zobaczyć również Męskie Granie Orkiestrę z 2023 roku, która ze względów pogodowych nie mogła zagrać finałowego koncertu w Żywcu. Sponsorem trasy Męskie Granie jest Żywiec.

Deszcz nagród dla Męskiego Grania

Od początku powstania, projekt Męskie Granie zdobył szereg nagród.

2021

Mixx Awards, Złoto za„Męskie Granie #wdomu” w kategorii Digital Experience
Mixx Awards, Srebro za„Męskie Granie #wdomu” w kategorii Best Use of Social Media
KTR, Srebro za „Męskie Granie” w kategorii: Long Term Communication
KTR, Srebro za „Teledysk Męskie Granie” w kategorii: Long Term Communication

2020

KTR, Brąz – Interactive experience dla instalacja pangenerator – Męskie Granie 2019

2019

EFFIE, Srebrne Effie za Żywiec Męskie Granie 
Fryderyk, Teledysk Roku 
Fryderyk, Utwór Roku (Początek)

2017

Effie, Brąz EFFIE za Męskie Granie (w kategorii: Long Term Marketing Excelence)

2015 

KTR, 6 nagród dla Męskie Granie
Innovation, 4 statuetki dla Męskie Granie
Mixx Award, 3 statuetki Męskie Granie
European Mixx Award, 2 statuetki Męskie Granie

2014 

Effie, srebro za kampanię Męskie Granie w kategorii: miejsce I promocja wydarzenia 
Effie, srebro za kampanię Męskie Grnaie w kategorii technologia i innowacje
Mixx Award, 3 statuetki Męskie Granie: Best in Show, Most innovative campaign og the year, Best video online campaign
Związek Producentów Audio Video, Złota i Platynowa płyta dla Męskie Granie 2015 CD album
Superbrands, Categoria: Created in Poland Męskie Granie

2012 

Media Trendy, Męskie Granie 2011 campaign

2011 

Mixx Awards, Męskie Granie online campaign
Effie, złote Effie za projekt marki Żywiec – Męskie Granie 2010. 
Media Trendy, Żywiec zdobył statuetkę w kategorii innowacyjne akcje specjalne za projekt Męskie Grania
Webstar Creative, Męskie Granie online campaign
Impactor Award, Męskie Granie 2011 – event of the year
Fryderyk, album Męskie Granie
Golden Arrow, Męskie Granie 2010 category: experimental marketing

Zdjęcia: YouTube