TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Meta przedstawia AI Sandbox dla reklamodawców i rozszerza pakiet Meta Advantage

Od pierwszych dni kanału informacyjnego w 2006 roku Meta korzysta z uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji we wszystkich aplikacjach i usługach, w tym w systemie reklamowym.
O autorze
4 min czytania 2023-05-12

Dzisiaj udostępnia więcej szczegółów na temat tego, jak wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy skuteczności reklam dla firm, w tym pierwsze spojrzenie na piaskownicę sztucznej inteligencji, która testuje generatywne możliwości sztucznej inteligencji dla reklamodawców, nowe funkcje w pakiecie narzędzi do automatyzacji reklam Meta Advantage i więcej szczegółów na temat infrastruktury AI i inwestycji w modelowanie, które leżą u podstaw tego wszystkiego.

Przedstawiamy Piaskownicę AI

Piaskownica AI będzie działać jako plac testowy dla wczesnych wersji nowych narzędzi i funkcji, w tym generatywnych narzędzi reklamowych opartych na sztucznej inteligencji. Celem Meta jest dowiedzieć się, co sprawdza się u reklamodawców, i ułatwić korzystanie z tych funkcji w narzędziach reklamowych. Na początek opracowane będą narzędzia, takie jak odmiana tekstu, generowanie tła i wykadrowanie obrazu, aby na przykład zwiększyć atrakcyjność tekstu reklamy lub ulepszyć części jej kreacji.

  • Odmiana tekstu : generuje wiele wersji tekstu, aby podkreślić ważne punkty tekstu reklamodawcy, dając reklamodawcom możliwość wypróbowania różnych komunikatów dla określonych odbiorców.
  • Generowanie tła: tworzy obrazy tła na podstawie wprowadzonych tekstów, umożliwiając reklamodawcom szybsze wypróbowanie różnych teł i zróżnicowanie zasobów kreatywnych.
  • Outcropping obrazu: dostosowuje zasoby kreacji, aby pasowały do różnych współczynników proporcji na wielu powierzchniach, takich jak Stories lub Reels, dzięki czemu reklamodawcy mogą poświęcać mniej czasu i zasobów na zmianę przeznaczenia zasobów kreacji.

Obecnie Meta współpracuje z niewielką grupą reklamodawców, aby szybko zebrać opinie, które mogą wykorzystać do ulepszenia tych produktów. W lipcu zaczną stopniowo rozszerzać dostęp do większej liczby reklamodawców i planują dodać niektóre z tych funkcji do produktów jeszcze w tym roku.

Meta przedstawia AI Sandbox dla reklamodawców i rozszerza pakiet Meta Advantage

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponieważ miliony firm reklamuje się na platformie Meta, firma świadomie rozwija i wdraża te narzędzia, pomagając zapewnić ich odpowiedzialne tworzenie i dostarczanie wartości klientom.

Poprawa Meta Advantage, aby kampanie były inteligentniejsze i szybsze 

Meta Advantage to portfolio produktów do automatyzacji, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do optymalizacji wyników kampanii, personalizacji reklam poprzez dopasowywanie ich do właściwych osób we właściwym czasie i ostatecznie pomagają reklamodawcom zaoszczędzić czas i pieniądze. W zeszłym roku skonsolidowano zautomatyzowane produkty w ramach tego nowego portfolio, aby pomóc firmom łatwiej je zidentyfikować i czerpać z nich korzyści. Od tego czasu Meta obserwuje wzrost adopcji. Na przykład, co tydzień jest 3 razy więcej reklamodawcówkorzystających z kampanii produktowych Advantage+ niż 6 miesięcy temu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzisiaj wprowadzono nowe funkcje Meta Advantage, które pozwolą reklamodawcom szybciej wykorzystać sztuczną inteligencję, zapewnią im większą elastyczność w kreacji, której używają, i pomogą im zmierzyć, co działa. Obejmują one:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Przełączanie kampanii ręcznych na zakupy Advantage+ jednym kliknięciem: firmy będą mogły przekształcić swoje obecne kampanie w kampanie zakupowe Advantage+, co pozwoli im szybko i łatwo wykorzystać sztuczną inteligencję. Będzie to dostępne w Menedżerze reklam po kliknięciu opcji „duplikat” w ramach kampanii reklamowej. Zacznie się stopniowo wdrażać u wszystkich reklamodawców z dostępem do kampanii produktowych Advantage+ w ciągu następnego miesiąca.
  • Korzystanie z kreacji wideo w reklamach katalogowych: reklamy katalogowe umożliwiają reklamodawcy importowanie katalogu produktów i wyświetlanie reklam promujących te produkty. Teraz zamiast używać tylko statycznych obrazów produktów, reklamodawcy będą mogli importować i wykorzystywać materiały kreatywne, takie jak filmy firmowe lub filmy demonstracyjne dla klientów. Następnie wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, aby dynamicznie pokazywać ludziom najlepsze filmy w kanałach, relacjach, filmach i rolkach. Reklamodawcy będą mogli wykorzystywać wideo w swoich ręcznych kampaniach sprzedażowych lub w kampaniach zakupowych Advantage+ — ze sklepami lub bez jako miejsca docelowego. Ten produkt jest obecnie testowany przez wybranych reklamodawców i Meta planuje wprowadzić go na szerszą skalę jeszcze w tym roku.
  • Wdrażanie porównań wydajności: ten nowy automatyczny raport umożliwia reklamodawcom porównywanie istniejących ręcznych kampanii sprzedażowych z kampaniami produktowymi Advantage+, aby lepiej zrozumieć pozytywny wpływ automatyzacji na wydajność. Ta funkcja jest już stopniowo udostępniana reklamodawcom korzystającym z kampanii produktowych Advantage+.
  • Poprawa wyników dzięki grupie odbiorców Advantage+: Jest to nowy produkt Meta Advantage, który zapewni reklamodawcom zaktualizowany sposób docierania do ludzi i zwiększania liczby konwersji. Zamiast wykorzystywać dane wejściowe reklamodawcy do kierowania jako twarde ograniczenia, takie jak mężczyźni w wieku 18–35 lat, którzy lubią baseball, reklamodawcy korzystający z odbiorców Advantage+ będą dodawać dane wejściowe dotyczące odbiorców jako sugestie, aby kierować tym, kto zobaczy reklamę. Dzięki temu system reklamowy może znaleźć więcej osób spoza tych sugestii, jeśli uważamy, że będą zainteresowani i skłonni do konwersji. Niektórym reklamodawcom, którzy potrzebują twardych ograniczeń, takich jak minimalny wiek dla niektórych produktów lub parametry miejsca wysyłki, Meta nadal będzie oferować je na poziomie kampanii w nowej sekcji o nazwie „Kontrola odbiorców”. Będzie to pomocne narzędzie do poprawy skuteczności reklamodawców ze wszystkich branż i rozmiarów, i obecnie Meta testuje to z wybraną grupą. Na podstawie tych wniosków w nadchodzących miesiącach Meta udostępni testowanie większej liczbie reklamodawców.

Infrastruktura AI i inwestycje w modelowanie

Co roku Meta inwestuje dziesiątki miliardów dolarów w infrastrukturę, a coraz większą część tej kwoty przeznacza na rozwijanie zdolności AI do reklam. Dzięki tym inwestycjom narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, których reklamodawcy mogą dotknąć i poczuć, osiągną swój pełny potencjał na dużą skalę – na przykład generatywna sztuczna inteligencja, która często wymaga większej mocy obliczeniowej do efektywnego działania.

W ramach ciągłych prac nad ulepszeniem modelowania AI Meta używa teraz większych, bardziej złożonych modeli w systemie reklamowym, aby jeszcze bardziej poprawić skuteczność i pomiary, gdy nie ma dostępu do danych na tym samym poziomie szczegółowości. Te ulepszenia udostępniają wiedzę w całym systemie reklamowym i ostatecznie zapewniają lepsze wyniki dla firm i zapewniają lepsze wrażenia użytkownikom.

Na przykład wcześniej na Instagramie Meta potrzebowała jednego modelu do optymalizacji kliknięć w reklamy Story i innego modelu do optymalizacji konwersji lub sprzedaży dla reklam na Reels. Teraz, dzięki bardziej zaawansowanemu modelowaniu AI, które optymalizuje na wszystkich platformach (kanał, historia, eksploracja i rolki), pozwala przenosić wiedzę na wiele celów jednocześnie, co pomaga poprawić konwersje reklamodawców i jakość reklam, które widzą ludzie.

To jest bliższe spojrzenie na wysiłki na rzecz wykorzystania sztucznej inteligencji do poprawy skuteczności reklam dla firm, ale z pewnością nie wszystkie, które bada Meta. Meta uważa, że we wszystkich aplikacjach istnieje duża szansa na zastosowanie sztucznej inteligencji w celu poprawy doświadczeń zarówno reklamodawców, jak i użytkowników. Pojawią się dalsze udostępnienia, ponieważ Meta nadal wprowadza innowacje w tej przestrzeni.

PS Meta wprowadza nowe narzędzia dla małych i średnich firm

Ponad 70% konsumentów chce komunikować się z firmami w taki sam sposób, w jaki rozmawia z przyjaciółmi czy rodziną*. Meta wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadza narzędzia usprawniające kontakt między firmami a potencjalnymi klientami za pośrednictwem aplikacji.