Meta rozszerza wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy na kraje Unii Europejskiej

Meta rozszerza wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy na kraje Unii Europejskiej
Po konsultacjach z organami regulacyjnymi Meta wprowadza technologię rozpoznawania twarzy po raz pierwszy w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej. Dzieje się to po fazie testów w innych krajach w październiku ubiegłego roku.
O autorze
1 min czytania 2025-03-05

To rozwiązanie pomoże wykrywać i powstrzymywać osoby chcące wykorzystywać wizerunek osób publicznych w celach przestępczych, takich jak oszustwa, wyłudzenia czy podszywanie się. Technologia ułatwi również użytkownikom weryfikację swojej tożsamości, aby odzyskać dostęp do przejętych kont.

W nadchodzących tygodniach osoby publiczne w UE, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej zaczną otrzymywać powiadomienia w aplikacji informujące o możliwości włączenia ochrony przed „celeb-baitingiem” (wykorzystywaniem wizerunku celebrytów w celach oszustwa) za pomocą technologii rozpoznawania twarzy. W krajach, w których ta funkcja jest już dostępna, ochrona zostanie rozszerzona na większą liczbę osób publicznych.

Ponadto, od 4 marca 2025 roku, osoby w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej chcące odzyskać dostęp do kont na Facebooku lub Instagramie będą miały nową opcję weryfikacji tożsamości za pomocą wideo selfie. Weryfikacja wideo selfie z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy jest opcjonalna i stanowi szybszy oraz łatwiejszy sposób na potwierdzenie tożsamości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przed wprowadzeniem tych rozwiązań Meta dokładnie przeanalizowała kwestie prywatności i potencjalne ryzyka. Firma wprowadziła szereg zabezpieczeń, aby chronić użytkowników, w tym jasne informacje o działaniu tych funkcji, możliwość wyboru, czy chcą z nich korzystać, oraz automatyczne usuwanie danych dotyczących twarzy, gdy tylko przestaną być potrzebne.

Meta zdaje sobie sprawę, że oszuści nieustannie udoskonalają swoje metody, aby uniknąć wykrycia, dlatego wciąż rozwija dotychczasowe zabezpieczenia, wprowadzając przy tym nowe sposoby ochrony użytkowników. Opinie ekspertów zewnętrznych na temat tego rozwiązania pomogą w udoskonaleniu narzędzia i sukcesywnego wprowadzania poprawek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Oszuści nieustannie udoskonalają swoje metody, dlatego niezwykle ważne jest, aby platformy zawsze wyprzedzały ich o krok i chroniły swoich użytkowników. Integracja technologii rozpoznawania twarzy w celu wykrywania oszukańczych reklam i ułatwienia odzyskiwania kont to ważny krok naprzód w walce z oszustwami polegającymi na podszywaniu się pod inne osoby. Inicjatywa utrudni oszustom wykorzystywanie tożsamości osób publicznych i pomoże ofiarom szybciej odzyskać kontrolę nad swoimi kontami. Współpraca między platformami technologicznymi, organami regulacyjnymi i organizacjami zwalczającymi oszustwa, takimi jak GASA, jest fundamentem wspólnego opracowywania rozwiązań, które chronią użytkowników, szanując jednocześnie ich prywatność – tłumaczy Jorij Abraham, Dyrektor Zarządzający, Global Anti-Scam Alliance (GASA).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma kontynuuje również współpracę z organami regulacyjnymi, ekspertami, decydentami i innymi kluczowymi interesariuszami, aby budować odpowiednie dodatkowe zabezpieczenia na platformach w sposób odpowiedzialny i chroniący prywatność użytkowników.

Zdjęcie główne: Meta

PS 3 trendy z Meta Marketing Summit, które musisz znać