Meta zaprasza do współpracy twórców z 15 rynków w regionie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki i ogłasza swój pierwszy program ambasadorski pod nazwą Twórcy jutra. Wraz ze zmieniającymi się technologiami i mediami społecznościowymi Meta chce wykorzystać swoje platformy, aby dać głos młodemu inspirującemu pokoleniu twórców internetowych – pozwolić im realizować swoje pasje oraz zdobywać nowych obserwujących.
Coraz więcej czasu spędzamy na przeglądaniu treści tworzonych przez indywidualnych twórców – artystów, twórców wideo, dziennikarzy czy sportowców. Co więcej, to, co chcemy oglądać w Internecie, wciąż się zmienia – wideo zastąpiło zdjęcia, rolki posty, a proste filtry efekty AR i muzyka.
Zobacz również
Twórcy jutra, nowa kampania i program ambasadorski Meta, zostały stworzone, aby jednoczyć młode talenty – ludzi, którzy nie boją się eksperymentować z nowymi formami wideo, aby tworzyć inspirujące treści online. Przez najbliższy rok twórcy będą mogli brać udział w różnorodnych wydarzeniach, testować nowe funkcje na Instagramie i Facebooku oraz rozwijać swoją obecność w sieci ze wsparciem Meta. Twórcy Jutra reprezentują różnorodne społeczności i niezwykłe, często oryginalne zainteresowania. Udowadniają, że pasja może z łatwością przerodzić się w pracę na pełen etat.
Rozwój nowych technologii sprawia, że twórcy internetowi stają się w pewien sposób samodzielni. Nie potrzebują już profesjonalnego studia, ekipy filmowej czy grafika komputerowego, żeby tworzyć ciekawe treści, które zainteresują odbiorców. Twórca jutra kojarzy mi się z kimś, kto nie tylko pokazuje swoje pasje w internecie, ale również wykorzystując swoją kreatywność i dostępne narzędzia inspiruje innych do rozwoju – podkreśla Klaudia Sobotka, która tworzy covery znanych utworów w zupełnie nowych aranżacjach. Do komponowania niezwykłych piosenek wystarczają jej telefon i domowe studio nagraniowe.
W każdym kraju biorącym udział w kampanii – w tym w Polsce – Meta wybrała 10 twórców, którzy zostali pierwszymi oficjalnymi ambasadorami firmy. Każdy z nich ma niezwykłą osobowość oraz może pochwalić się wyjątkowym talentem w wielu dziedzinach – od kulinariów i makijażu artystycznego, po fotografię, ogrodnictwo i dziennikarstwo. Jest jednak rzecz, która łączy ich wszystkich – od eksperymentowania z treściami wideo dzisiaj, do budowania immersyjnych światów w przyszłości, Twórcy jutra reprezentują pokolenie ludzi, którzy mogą urzeczywistnić tę wizję.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Świat szybko się zmienia, a z nim to, jak konsumujemy media. Moim zadaniem jako twórcy internetowego jest nieustanne dostosowywanie się do otaczającej go rzeczywistości, bo tylko w ten sposób skutecznie mogę wykorzystywać platformy społecznościowe jako miejsce do dzielenia się pasją – mówi Rozkoszny, który na swoim instagramowym profilu dzieli się przepisami na przepyszne dania i tworzy kulinarne przewodniki po miastach całego świata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponieważ trendy kulturowe i społeczne zmierzają w kierunku rosnącej roli rozwijania marki osobistej i monetyzacji treści, Meta chce udostępniać twórcom najnowocześniejsze narzędzia i zasoby, aby stali na czele możliwości i innowacji przyszłości. Kampania Twórcy jutra opiera się na ścisłej współpracy z twórcami już dziś, aby pomóc im w przygotowaniu się na nadchodzące jutro.
W miarę postępu prac nad metawersum, Meta będzie nadal wspierać Twórców jutra i zapewniać im oraz innym twórcom dostęp do najnowocześniejszych narzędzi, edukacji i zasobów, aby byli mogli stać na czele nowych możliwości i innowacji.
Aby uczcić rozpoczęcie kampanii Meta organizuje liczne wydarzenia. Podczas spotkania w warszawskim biurze firmy twórcy mieli okazję wypróbować narzędzie Spark AR oraz stworzyć swoje własne instagramowe filtry. W ciągu najbliższych miesięcy Meta będzie rozbudowywać swoje programy, które pozwolą pielęgnować rozwijające się kariery twórców.
O wszystkich Twórcach jutra biorących udział w kampanii można przeczytać tutaj.