Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

Meta wycofuje skargi na decyzję UODO ws. fałszywych reklam z Rafałem Brzoską i Omeną Mensah

Meta wycofuje skargi na decyzję UODO ws. fałszywych reklam z Rafałem Brzoską i Omeną Mensah
Meta, gigant mediów społecznościowych, po decyzji Prezesa UODO, rezygnuje ze skargi na zakaz publikacji szkodliwych treści z wizerunkami Rafała Brzoski i Omeny Mensah.
O autorze
1 min czytania 2025-03-24

W drugiej połowie 2024 roku Rafał Brzoska i Omenaa Mensah złożyli wniosek do polskiego sądu przeciwko korporacji Meta. Wówczas sąd przychylił się do stanowiska pary, której wizerunki były bezprawnie wykorzystywane w reklamach m.in. platform inwestycyjnych, stworzonych przy użyciu technologii deepfake.

W postanowieniu z sierpnia 2024 roku Prezes UODO zwrócił uwagę na problem rozpowszechniania tzw. fake newsów, które godzą zarówno w prywatne, jak i zawodowe życie Rafała Brzoski i Omeny Mensah

Firma Meta Platforms Ireland Limited wniosła wówczas skargę na postanowienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, którą jednak teraz postanowiła wycofać. W efekcie postępowanie w trybie art. 161 § 1 pkt 1 i § 2 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. zostało umorzone.

Pełną treść postanowienia Prezesa UODO ws. ograniczenia przetwarzania danych na portalach społecznościowych można przeczytać >> TUTAJ.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Omenaa Foundation

PS Koniec fałszywych reklam z Omeną Mensah i Rafałem Brzoską. Sąd wydał postanowienie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się