Badacze Meta opracowali pierwszą tego typu metodę wykorzystania AI do automatycznego animowania ręcznie rysowanych postaci przypominających ludzi (tj. posiadających dwie ręce, dwie nogi, głowę, itp.). Po przesłaniu rysunków do prototypowego systemu, rodzice i dzieci mogą obserwować, jak ich dzieła stają się ruchomymi postaciami, które podrygują, tańczą i podskakują. Filmiki przedstawiające animowane rysunki można pobrać, aby podzielić się nimi z przyjaciółmi i rodziną. Rodzice mogą również przyczynić się do dalszego rozwoju technologii, wyrażając zgodę, aby rysunek ich dziecka był wykorzystywany do dalszego uczenia systemu sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja uczy się rozpoznawać postacie z rysunków autorstwa dzieci
Podczas gdy wiele narzędzi AI radzi sobie z realistycznymi obrazami ludzi, rysunki dzieci cechuje różnorodność i nieprzewidywalność, sprawiając, że identyfikacja tego, co jest przedstawione na obrazkach jest znacznie bardziej skomplikowana. Celem Meta było stworzenie systemu sztucznej inteligencji, który będzie w stanie zidentyfikować i automatycznie animować postacie podobne do ludzi, z wysokim odsetkiem powodzenia i bez pomocy człowieka.
Zobacz również
Było to możliwe dzięki opracowaniu systemu uczącego AI rozpoznawania postaci na rysunku dziecka, co może być trudne, gdy inne obiekty lub istoty na stronie mają podobne cechy, kolory lub wymiary. Następnie system wyodrębnia postać podobną do człowieka, nie uwzględniając niczego innego na stronie, tak aby animowana postać była jak najbardziej zbliżona do tego, co wyobrażało sobie dziecko. Kolejnym etapem jest określenie stawów postaci, aby animacja mogła poruszać się w atrakcyjny i realny sposób. Po wykonaniu wszystkich tych kroków, animacja jest gotowa. Oto jak wygląda cały proces:
Meta podkreśla, że poprzez uczenie AI efektywnej pracy z rysunkami dzieci, ma nadzieję, że ten projekt przybliży ich do zbudowania systemu sztucznej inteligencji, który będzie w stanie zrozumieć świat z ludzkiego punktu widzenia. Zapraszamy do zapoznania się z prototypem systemu i przetestowania możliwości animacyjnych. W nadchodzącym roku Meta ma również nadzieję udostępnić zbiór danych i podzielić się większą ilością szczegółów na temat badań.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing