Ochrona praw marki to pojedyncze narzędzie, które umożliwia firmom znajdowanie i zgłaszanie nadużyć w zakresie wykorzystywania ich marki w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie.
Zobacz również
W odpowiedzi na opinie firm korzystających z ochrony praw marki wprowadzamy znaczące udoskonalenia w tym narzędziu, aby sprostać zmieniającym się potrzebom w zakresie zwalczania takich problemów, jak oszustwa i wyłudzenia.
Rozszerzamy funkcję raportowania oszukańczych reklam na wszystkie konta objęte ochroną praw marki, umożliwiając firmom zgłaszanie podejrzeń dotyczących oszukańczych reklam na dużą skalę.
Aby zaoszczędzić czas markom, wprowadzamy uproszczony proces składania wniosku o usunięcie treści.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
Jak Meta chroni marki
W ramach przeciwdziałania oszustwom i wyłudzeniom, Meta stosuje zautomatyzowane systemy wykrywania i weryfikacji treści, które usuwają fałszywe konta i posty. W 2024 roku usunięto ponad 157 milionów treści reklamowych na całym świecie na Facebooku i Instagramie za naruszenie zasad oraz stosowanie nieuczciwych praktyk biznesowych .
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Meta oferuje wiele sposobów zgłaszania i rozwiązywania problemów związanych z oszustwami i wyłudzeniami, w tym Ochronę Praw Marki (Brand Rights Protection). To narzędzie, które umożliwia firmom monitorowanie i zgłaszanie nadużyć związanych z ich marką w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie – takich jak naruszenia własności intelektualnej i podszywanie się pod firmy.
Aktualizacja narzędzie Ochrony Praw Marki
Meta ogłasza aktualizacje produktu w ramach Ochrony Praw Marki, które obejmują niektóre z funkcji najczęściej oczekiwanych przez firmy korzystające z narzędzia.
Rozszerzone raportowanie oszukańczych reklam
Po wstępnym teście, wszystkie firmy zarejestrowane w programie ochrony praw marki mają teraz możliwość zgłaszania reklam podejrzewanych o oszustwo na dużą skalę, nawet jeśli nie wykorzystują one jawnie ich własności intelektualnej.
Uproszczone doświadczenie żądania usunięcia treści
Aby zmniejszyć obciążenie administracyjne osób korzystających z ochrony praw marki, przeprojektowano proces składania wniosku o usunięcie treści, aby zminimalizować liczbę wymaganych kroków.
- Karta wersje robocze (wcześniej nazywana wnioskami) ma teraz podstrony, odpowiadające typowi naruszenia: prawa autorskie, podróbki, podszywanie się i znak towarowy.

- Przedsiębiorstwa mogą teraz również wyszukiwać i filtrować wyniki w karcie raporty, korzystając z identyfikatorów raportów e-mail, słów kluczowych, nazw znaków towarowych i nazw właścicieli raportów.
Uproszczone narzędzie do raportowania jest bardziej intuicyjne i przyjazne dla użytkownika, dzięki czemu marki mogą łatwiej zarządzać wnioskami o usunięcie treści i je realizować.