Świąteczny klimat można poczuć już w środku lata. Już podczas wakacyjnych miesięcy rozpoczyna się intensywny etap planowania i przygotowań do nadchodzącego sezonu wyprzedaży oraz gorączki poszukiwania idealnych prezentów.
Aby ten proces był bardziej efektywny i wspierał realizację celów biznesowych w ostatnim kwartale roku, Meta wprowadza nowe narzędzia reklamowe, które ułatwią dotarcie do klientów i optymalizację działań.
Zobacz również
Firma inwestuje między innymi w narzędzia napędzane sztuczną inteligencją, które mogą zwiększyć efektywność działań marketingowych. Są to m.in. takie rozwiązania jak Andromeda, GEM, Lattice, czy pakiet Advantage+.
Współpraca z twórcami i reklamy katalogu
- Integracja reklam partnerskich i reklam katalogu. Marketerzy mogą teraz łączyć reklamy partnerskie z reklamami katalogowymi Advantage+. Umożliwia to dodawanie „intro card” twórcy do karuzelowej reklamy katalogowej, co pozwala na prezentowanie produktów jako rekomendacji twórcy.
- Automatyczna optymalizacja reklam partnerskich. Po włączeniu optymalizacji „Pokaż produkty” (Show products) Advantage+ dla wybranej reklamy partnerskiej Meta automatycznie przekształci pojedynczą reklamę partnerską w reklamę katalogową, jeśli system przewidzi wzrost jej skuteczności.
Reklamy w rolkach
- Rekomendacje twórców na Instagramie. Meta udostępnia możliwość dodawania rekomendacji twórcy do reklam partnerskich. Reklamodawca może umieścić opinię twórcy w formie komentarza przypiętego do kreacji. Funkcja dostępna była dotychczas jedynie na wybranych rynkach.
- Odkrywanie produktów w rolkach na Facebooku. Meta testuje optymalizację funkcji „pokaż produkty” (show products) dla reklam umieszczanych w rolkach. Pozwoli to na automatyczne przekształcanie pojedynczej rolki reklamowej w format pozwalający na przejście do strony zakupu produktu.
- Swipe Up na Facebooku. Nowa opcja wchodzenia w interakcje z rolkami reklamowymi. Użytkownicy, po przesunięciu palcem w górę, mogą teraz uzyskać więcej informacji o reklamodawcy, co może zachęcić do zakupu wyświetlanego produktu.
Optymalizacja i zarządzanie kampaniami
- Flexible media. Funkcja pozwala na automatyczne wyświetlanie reklam w nowych miejscach docelowych, jeśli może to poprawić ich skuteczność. Reklamodawcy, którzy testowali to rozwiązanie, odnotowali 23% wzrost konwersji.
- Related media. Dzięki tej funkcji system automatycznie wybiera spośród istniejących już kreacji na koncie reklamowym takie treści, które można wykorzystać w nowo tworzonych zestawach reklam. Jej celem jest ułatwienie marketerom szybkiego zwiększania liczby i różnorodności kreacji w kampaniach. Dzięki temu można efektywniej docierać do nowych grup odbiorców i optymalizować wyniki. W testach odnotowano 13% wzrost współczynnika konwersji dla kampanii korzystających z related media.
- Omnichannel. Reklamy omnichannel są teraz dostępne globalnie, umożliwiając reklamodawcom, którzy sprzedają produkty online, w sklepach stacjonarnych oraz we własnych aplikacjach, optymalizację kampanii. Ich celem jest kierowanie klientów do zakupu w miejscu, które jest dla nich najwygodniejsze lub najbardziej prawdopodobne.
Więcej informacji na temat nowych funkcji można przeczytać na blogu Meta.
Playbook #3: OOH [PREMIERA]
źródło: inf. prasowa, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing