Konkurs na „Słownik Słowostworów” to wydarzenie towarzyszące „Rymoliryktandu” – performatywnemu testowi znajomości pisowni najtrudniejszych polskich zwrotów organizowanego przez Łukasza L.U.C Rostkowskiego, jednego z najbardziej cenionych współczesnych tekściarzy młodego pokolenia, laureata Paszportu Polityki.
Już po raz drugi dziennik „Metro” przyłączył się do akcji, współorganizując na swoich łamach konkurs na polskie odpowiedniki obcojęzycznych słów.
Zobacz również
Zainteresowanie konkursem i kreatywność czytelników „Metra” były naprawdę imponujące – nadesłano prawie trzy tysiące propozycji, aż o połowę więcej niż w ubiegłym roku.
„Ta edycja uświadomiła mi, że słowa niosą z sobą niezwykłą energię. Czasem gęba woli powiedzieć dłuższe słowo, żeby się lepiej wyrazić, powygłupiać, pogimnastykować i porozciągać niż tylko spieszyć” – ocenił na łamach „Metra” L.U.C.
„Pomysłowość czytelników była w zasadzie niewyczerpana. Zamierzamy wykorzystać „Konkurs Słowostworów” do rozmowy o współczesnej polszczyźnie z językoznawcami. Marzy nam się, by zwycięskie słowa weszły do języka potocznego – mówi Anna Gąsiorowska, redaktor naczelna dziennika „Metro”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Finałowa lista nowych słów została opublikowana w dzienniku „Metro” oraz na portalu MetroMsn.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jury wybrało zwycięskie propozycje, które pojawią się na koszulkach, torbach i bluzach wręczanych zwycięzcom, tworząc tym samym unikalny „Słownik Słowostworów”.
Laureaci konkursu otrzymali również książki ufundowane przez Agorę, a L.U.C. przyznał własną nagrodę pieniężną autorowi wybranego przez siebie słowa.