Tegoroczna edycja ogólnopolskiej inicjatywy poszerzyła wydarzenie o licznych ekspertów i wachlarz dostępnych badań. Na miejscu spotkać można było takich specjalistów jak: lekarz internista, kardiolog, okulista, fizjoterapeuta, dietetyk, stomatolog, dermatolog, onkolog i wielu innych. Uczestnicy przedsięwzięcia mogli wykonać badanie, m.in.: wzroku, słuchu, pod kątem osteoporozy, pod kątem raka skóry, na obecność przeciwciał anty-HCV czy wykonać badanie spirometryczne. Partnerzy i placówki medyczne oferowali również pomiary masy ciała, poziomu cukru czy ciśnienia tętniczego. Nie zabrakło również stref edukacyjnych podczas których uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej na temat: samobadania piersi, pierwszej pomocy, instruktażu higieny jamy ustnej czy programu „Profilaktyka 40+”.
Miasteczko Zdrowia 2021 było doskonałą okazją, aby zaczerpnąć wiedzy odnośnie wpływu stresu i znaczenia odpoczynku w naszym życiu. Mieszkańcy mogli skorzystać z ćwiczeń relaksacyjnych oraz oddechowych. To nie wszystko. W przestrzeni wydarzenia pojawiły się również punkty szczepień i strefy z możliwością oddania krwi.
Zobacz również
– Niemożliwością wydaje się wymienienie wszystkich lekarzy, ekspertów i specjalistów, którzy pojawili się w poszczególnych miastach. I to cieszy nas najbardziej. Ilość ośrodków, szpitali, placówek medycznych, które wyraziły chęć uczestnictwa w wydarzeniu jest ogromna. Cieszymy się, że mogliśmy współtworzyć wskazaną inicjatywę właśnie z takimi partnerami. Naszym celem była pomoc i wyjście lekarzy do mieszkańców określonych regionów. Chcieliśmy podkreślić znaczenie profilaktyki zdrowotnej. Wiemy, że nam się udało – mówi Paweł Zabilski, przedstawiciel Fundacji Veritas.
– Tegoroczna edycja i liczba osób odwiedzających Miasteczko Zdrowia pokazała nam. jak ważna jest organizacja tego typu przedsięwzięć. Możemy więc powiedzieć: do zobaczenia za rok! – dodaje Patrycja Witkowska z Fundacji Veritas.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Sponsorem wydarzenia w pięciu miastach Polski była Grupa Veritas, natomiast w Kaliszu inicjatywa odbyła się z pomocą firmy Perfekton. Patronat nad wydarzeniem objął Rzecznik Praw Pacjenta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing