„Miasto Cudów” w Fortnite. Warszawa wkracza do świata gier

Warszawa Fortnite
Dzięki projektowi Go2Warsaw, stolica i jej najbardziej znane legendy trafiły do gry Fortnite jako „Miasto Cudów” – pełne przygód, tajemnic i podróży w czasie.
O autorze
1 min czytania 2025-11-14

Co jeśli w Warszawie można byłoby spotkać Fryderyka Chopina czy stanąć twarzą w twarz z Bazyliszkiem? Między innymi takie możliwości, za sprawą podróżowania w czasie, daje nowy projekt autorstwa Go2Warsaw. Dzięki wirtualnej rzeczywistości, stolicę Polski przeniesiono prosto do świata Fortnite – jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Fortnite to fenomen popkultury z ponad 650 milionami zarejestrowanych graczy na całym świecie. Każdego dnia gra w niego około 1,5 miliona osób. To między innymi tam młodzi użytkownicy spędzają swój czas, a teraz, przy okazji, będą mogli również poznać polską stolicę.

Warszawa, jakiej jeszcze nie było

Na potrzeby gry Fortnite, powstała wyspa inspirowana warszawskimi legendami, którą nazwano „Miasto Cudów”. To właśnie ona pozwala wcielić się graczom w członków Agencji Cudów. Ich zadaniem jest odnalezienie fragmentów Klucza Warszawskiego, by ochronić miasto przed Bazyliszkiem, który przeklął Syrenkę i planuje przejąć władzę nad stolicą.

Podczas rozgrywki można podróżować między epokami – od XIX wieku z Marią Skłodowską-Curie i Fryderykiem Chopinem, przez XX wiek i tajemnice Ogrodów Królewskich, po XXI wiek pełen drapaczy chmur i motorówek na Wiśle. Całość krajobrazu uzupełniają odniesienia do realnych warszawskich artystów: akwareli Tytusa Brzozowskiego czy muzyki kataryniarza Jana, które jeszcze lepiej oddają klimat miejskich opowieści.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gracze, korzystając z kodu 8289-0792-0837, mogą odwiedzić także laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie, stanąć przy fortepianie Chopina, a także wziąć udział w wyścigu po Wiśle. Rozgrywka łączy elementy przygody, zagadki i odkrywania miasta, które zyskało nową, futurystyczno-magiczną odsłonę.

Edukacja przez zabawę

Projekt Go2Warsaw doskonale wykorzystuje gamifikację w promocji turystyki i dziedzictwa kulturowego. Dzięki niemu młodsi odbiorcy mogą odkrywać historię Warszawy w ich ulubionym interaktywnym środowisku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ten sposób twórcy wirtualnej wyspy chcą dotrzeć do nowego pokolenia podróżników. Wciągająca historia, wizualna oprawa i interaktywny świat ma sprawić, że eksplorowanie Warszawy stanie się zabawą, do której chce się wracać.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: fortnite.com

PS „The Treeless Map”: w grze Fortnite pokazano, jak wyglądałby świat bez drzew

PS2 Żabka wkracza do świata Fortnite. Mapa wzorowana na Poznaniu areną rywalizacji o żappsy