Ten niecodzienny incydent spowodował, że przez ostatnie trzy tygodnie media społecznościowe niemal pękały w szwach od spekulacji. Jedni uważali, że Michael Cera jest odpowiedzialny za opracowanie słynnego kremu, a drudzy, że to tylko współpraca reklamowa, i że nie ma się czym emocjonować. Spór nasilił się do tego stopnia, że… Cera musiał oficjalnie potwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za opracowanie kosmetyku.
Więc… o co tak naprawdę chodzi?
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Michael Cera. CeraVe
Na początku stycznia w magazynach „Page Six” i „People” ukazały się zdjęcia, na których kanadyjski aktor – Michael Cera – przechadza się jedną z ulic Nowego Jorku, taszcząc przy tym gigantyczne torby pełne opakowań popularnego kremu od marki CeraVe. Następnie rozdawał kosmetyk przechodniom, a nawet podpisywał opakowania w aptece Euro Chemist na Brooklynie.
Przy okazji spekulacji CeraVe zapewniło, że ich produkty były, są i zawsze będą opracowywane we współpracy z dermatologami.
CeraVe x SuperBowl
Okazuje się, że cała sytuacja stanowiła pierwszy etap wielotorowej kampanii marketingowej CeraVe, związanej z pierwszą w historii reklamą marki na SuperBowl.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Następnym było uruchomienie strony internetowej „I am CeraVe”, a także opublikowanie humorystycznego spotu, którego głównym bohaterem został oczywiście Michael Cera.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyobrażaliście sobie kiedyś lepszy crossover? My też nie.
– Mamy do czynienia z ciekawym zestawieniem poważnego i zmedykalizowanego sposobu pielęgnacji skóry z kontaktem i budowaniem więzi z konsumentem – a to na co dzień w ogromnej mierze ma miejsce w mediach społecznościowych – przyznaje David Greenberg, dyrektor generalny L’Oreal USA, właściciel CeraVe.
Kampania została opracowana przez agencję reklamową Ogilvy, a spot wyreżyserował duet Tim Heidecker & Eric Wareheim.
– Wiedzieliśmy, że potencjalny sukces kampanii zależy od tego, czy uda nam się pozyskać Michaela do współpracy – powiedziała Charlotte Tansill, prezes agencji reklamowej Ogilvy.
Polska adaptacja kampanii
Paczki od Michaela Cery dostali również polscy influencerzy, związani z marką – Jasper (2.5 mln na TikToku), czy popularni skinfluenerzy jak Kamil Pacek (@ten_buba) oraz Lila Grochowska. Twórcy zaznajomieni z produktami CeraVe nie od dziś, jednogłośnie stwierdzili: CeraVe nie jest marką stworzoną z Michaelem Cerą, a z dermatologami. A „Cera” w nazwie pochodzi nie od nazwiska aktora, ale od najważniejszego składnika każdego z produktów marki – ceramidów.
Zdjęcie główne: YouTube
PS Super Bowl 2024: przegląd najciekawszych spotów
Choć rozgrywki Super Bowl 2024 zaplanowano dopiero na 11 lutego, wiele marek od tygodni publikuje w sieci klipy zrealizowane na potrzeby tego wydarzenia. Każdego roku, związane z nimi oczekiwania są równie duże jak emocje towarzyszące zmaganiom sportowym. Nic dziwnego, bowiem czas antenowy w przerwach meczu futbolu amerykańskiego należy do najdroższych, jakie można sobie wyobrazić.
PS2 Super Bowl 2023: przegląd najciekawszych spotów
Już w najbliższą niedzielę, 12 lutego odbędzie się 57. Finał Super Bowl. Jak co roku, i tym razem śledzimy, które marki podpisały rekordowe kontrakty i jakie reklamy zaprezentują podczas sportowego i marketingowego święta.