Michał Szynal (Form Up) : Stawiam na praktyczne wykorzystanie wszystkich nowinek pod kątem jednego celu – efektywności

Michał Szynal (Form Up) : Stawiam  na praktyczne wykorzystanie wszystkich nowinek pod kątem jednego celu – efektywności
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Michał Szynal, CEO, Form Up.
O autorze
2 min czytania 2017-02-23

1. W marketingu najważniejsze jest…

Wartości wszędzie są takie same, czy to w codziennym życiu, czy w marketingu – szczerość, pewność siebie i szacunek dla drugiego człowieka. Z takimi cechami łatwiej jest nie tylko żyć, ale również prowadzić działania marketingowe.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Był to pierwszy projekt naszej agencji Form Up, realizowany dla Idea Banku. Stworzyliśmy coś, co nie było kalką innych działań lub tysięcznym projektem korzystającym z tych samych doświadczeń rynkowych, lecz zupełnie nowym produktem. Wymyśliliśmy pomysł na idealne według nas działania, a potem szukaliśmy technicznych możliwości ich realizacji. Stworzyliśmy segmentację użytkowników po stronie klienta i kierowaliśmy do nich unikalny content, dopasowany do ich zainteresowań i zachowań na stronie internetowej, starając się jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć

Nie będę oryginalny – było to otwarcie własnej firmy. Może nie tyle podjęcie decyzji o rozpoczęciu, ile faktyczne rozkręcenie działalności i dopasowanie jej do potrzeb rynkowych. Jest to zupełnie inne doświadczenie niż np. sprawowanie nawet bardzo wysokiej funkcji w dużej firmie.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny…

Kampania, która pozwoliła wypłynąć na szerokie wody naszej agencji, to projekt realizowany z operatorem telefonii komórkowej Premium Mobile. Prowadzimy działania sprzedażowe dla tego klienta we wszystkich kanałach digitalowych, wykorzystując również content marketing jako jedno z takich działań. Sukces tej współpracy przerósł chyba nawet nasze, i tak dość wysokie, oczekiwania. Jako zupełnie nowy brand w Polsce, Premium Mobile w 4. kwartale 2016 roku został sklasyfikowany na 3. miejscu pod kątem pozyskania nowych klientów w ogólnopolskim raporcie MNP, co jest fenomenalnym wynikiem na tak trudnym i nasyconym rynku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć…

Jest wiele firm oraz osób, które cenię i podziwiam, od których mogę się wiele nauczyć. Życzę ludziom dobrze i raczej cieszę się z ich sukcesów niż im zazdroszczę.

6. Najbardziej obiecujące trendy w marketingu to…

Najczęściej przy takich pytaniach padają bardzo mądre stwierdzenia, takie jak: big data, atrybucja, modelowanie itp. Dla mnie najważniejsza jest jednak efektywność. Zawarcie wielu takich zwrotów w prezentacji dla klienta nie przełoży się na efektywność i wyjątkowość kampanii, jeśli tak naprawdę działania ciągle prowadzone będą w podobny sposób. Stawiam więc na praktyczne wykorzystanie wszystkich nowinek pod kątem jednego celu – efektywności. Dlatego też, przychodząc do klienta na prezentację, chcemy przede wszystkim pokazywać jeden slajd – cenę za sprzedaż jego produktu. Cała wiedza dotycząca trendów, którą musimy posiadać i umieć skutecznie wykorzystać, żeby taki cel osiągnąć, jest ogromna, ale jest do przepracowania po naszej stronie. Z mojej obserwacji wynika, że takie podejście jest dla klientów zdecydowanie bardziej wartościowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są przereklamowane w marketingu, to…

Nie jestem w stanie wyodrębnić takich działań, ponieważ nie korzystam z tych, które nam się nie sprawdzają. Ale to, że nie realizują naszych celów, nie znaczy, że nie są wartościowe dla innych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Być może zabrzmi to trywialnie, ale przede wszystkim liczą się szczerość i zaufanie. Jeśli agencja gwarantuje efekty sprzedażowe, to również w modelu rozliczeń ta szczerość jest niezbędna. Przy takim podejściu jest to o tyle proste i naturalne, że obie strony – agencja i klient – mają ten sam cel.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Obserwacji ludzi i ich doświadczeń. Dużo jest mądrzejszych ode mnie osób na rynku, warto więc ich słuchać, żeby się czegoś dowiedzieć, a nie tylko po to, aby móc sprawnie odpowiedzieć.

10. Moja kampania marzeń…

Nie mam zdefiniowanej kampanii marzeń. Do każdego projektu podchodzę indywidualnie, dobieram inne narzędzia i sposoby ich wykorzystania. Realizując działania na rzecz klientów z wielu branż mam komfort różnorodności, która jest źródłem nowych pomysłów na kampanie.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

To interesująca branża, gdzie do pracy nie muszę zakładać garnituru ani udawać kogoś innego, niż naprawdę jestem.

 

Michał Szynal
CEO, Form up