Michelin – ciśnienie pod kontrolą w digitalu

W sierpniu firma Michelin rozpoczęła jedenastą edycję kampanii edukacyjnej „Ciśnienie pod kontrolą”, która przypomina kierowcom o konieczności utrzymywania prawidłowego ciśnienia w oponach. W tym roku po raz pierwszy jest ona w całości prowadzona w sieci.
O autorze
1 min czytania 2016-08-26

Akcja „Ciśnienie pod kontrolą” jest organizowana w Polsce od 2005 roku. Dotychczas najważniejszym elementem edukacji kierowców były pomiary ciśnienia prowadzone corocznie jesienią na popularnych stacjach benzynowych lub w punktach serwisowania pojazdów. Oprócz zwrócenia uwagi na kwestię niedopompowanych opon, kierowcom udzielano informacji na temat tego, jak i kiedy najlepiej kontrolować ciśnienie i dbać o jego prawidłowy poziom.

W tym roku akcja „Ciśnienie pod kontrolą” odbywa się pod hasłem „Zostawiaj dobre ślady!” i w ten sposób zwraca uwagę na problem nierównomiernego zużycia bieżnika w przypadku jazdy na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem. Większość działań edukacyjnych prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej http://cisnieniepodkontrola.michelin.pl/. Oprócz uruchomienia sekcji z poradami Michelin zorgnizuje tam również konkursy – jeden w formie quizu sprawdzającego wiedzę na temat kontroli ciśnienia i bezpieczeństwa na drodze, zaś drugi z wykorzystaniem platformy Instagram. Dodatkowo firma nawiązała współpracę z influencerami instagramowymi przy wykorzystaniu platformy indaHash, aby skuteczniej dotrzeć z przekazem do użytkowników serwisu.  

Ponadto w kolejnych etapach do współpracy zaproszeni zostaną popularni blogerzy motoryzacyjni i podróżniczy, aby z przekazem edukacyjnym dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Dodatkowo na stronie przy udziale internautów tworzona jest mapa kompresorów, gdzie każdy zainteresowany może wskazać lokalizację sprawnego urządzenia, z którego ostatnio korzystał. W ten sposób Michelin chce ułatwić kierowcom kontrolę ciśnienia w oponach i podkreślić, że dla każdego właściciela pojazdu powinien to być nawyk. 

 Całość działań wspiera szeroko zakrojona kampania reklamowa w Google Display Network, na Facebooku oraz na Instagramie. Przekazy zostały tak stargetowane, aby dotrzeć do szerokiej grupy kierowców w wieku 20-55 lat. – Decyzja o przeniesieniu kampanii do Internetu to po pierwsze odpowiedź na aktualne trendy i zmianę zachowań społecznych, a także chęć dalszego wzmacniania kompetencji firmy w tym obszarze – wyjaśnia Ewa Konopka, rzecznik prasowa Michelin Polska. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja potrwa do końca września 2016 roku. Za przygotowanie tegorocznej koncepcji kampanii, strony internetowej, kreacji reklamowych oraz działania na Instagramie odpowiada agencja McCann & MRM, działania PR oraz współpracę z blogerami nadzoruje agencja Weber Shandwick, która również koordynuje całą kampanię, zaś zakup mediów i prowadzenie kampanii reklamowej leży po stronie domu mediowego Initiative. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing