Akcja „Ciśnienie pod kontrolą” jest organizowana w Polsce od 2005 roku. Dotychczas najważniejszym elementem edukacji kierowców były pomiary ciśnienia prowadzone corocznie jesienią na popularnych stacjach benzynowych lub w punktach serwisowania pojazdów. Oprócz zwrócenia uwagi na kwestię niedopompowanych opon, kierowcom udzielano informacji na temat tego, jak i kiedy najlepiej kontrolować ciśnienie i dbać o jego prawidłowy poziom.
W tym roku akcja „Ciśnienie pod kontrolą” odbywa się pod hasłem „Zostawiaj dobre ślady!” i w ten sposób zwraca uwagę na problem nierównomiernego zużycia bieżnika w przypadku jazdy na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem. Większość działań edukacyjnych prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej http://cisnieniepodkontrola.michelin.pl/. Oprócz uruchomienia sekcji z poradami Michelin zorgnizuje tam również konkursy – jeden w formie quizu sprawdzającego wiedzę na temat kontroli ciśnienia i bezpieczeństwa na drodze, zaś drugi z wykorzystaniem platformy Instagram. Dodatkowo firma nawiązała współpracę z influencerami instagramowymi przy wykorzystaniu platformy indaHash, aby skuteczniej dotrzeć z przekazem do użytkowników serwisu.
Zobacz również
Ponadto w kolejnych etapach do współpracy zaproszeni zostaną popularni blogerzy motoryzacyjni i podróżniczy, aby z przekazem edukacyjnym dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Dodatkowo na stronie przy udziale internautów tworzona jest mapa kompresorów, gdzie każdy zainteresowany może wskazać lokalizację sprawnego urządzenia, z którego ostatnio korzystał. W ten sposób Michelin chce ułatwić kierowcom kontrolę ciśnienia w oponach i podkreślić, że dla każdego właściciela pojazdu powinien to być nawyk.
Całość działań wspiera szeroko zakrojona kampania reklamowa w Google Display Network, na Facebooku oraz na Instagramie. Przekazy zostały tak stargetowane, aby dotrzeć do szerokiej grupy kierowców w wieku 20-55 lat. – Decyzja o przeniesieniu kampanii do Internetu to po pierwsze odpowiedź na aktualne trendy i zmianę zachowań społecznych, a także chęć dalszego wzmacniania kompetencji firmy w tym obszarze – wyjaśnia Ewa Konopka, rzecznik prasowa Michelin Polska.
Akcja potrwa do końca września 2016 roku. Za przygotowanie tegorocznej koncepcji kampanii, strony internetowej, kreacji reklamowych oraz działania na Instagramie odpowiada agencja McCann & MRM, działania PR oraz współpracę z blogerami nadzoruje agencja Weber Shandwick, która również koordynuje całą kampanię, zaś zakup mediów i prowadzenie kampanii reklamowej leży po stronie domu mediowego Initiative.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing