Zalesione alejki gęsto utkane ławkami, na których można usiąść i odpocząć? A może szeroka jak okiem sięgnąć zielona polana, znana z filmowych obrazów prezentujących Central Park w Nowym Jorku? A może gigantyczny park zabaw, pełen zjeżdżalni i kolorowych karuzeli znanych z paryskich placów? Jak może wyglądać jedno z najpopularniejszych miejsc w stolicy? To pytanie, Microsoft zadaje dziś wszystkim dzieciom. Pomysłów na to, jak może wyglądać obecny Plac Defilad w Warszawie było już wiele i nadal pojawiają się kolejne koncepcje dorosłych. Swoją autorską wizję w konkursie „Stolica do sześcianu” będą mogli tym razem wyrazić najmłodsi. Celem jest zaprogramowanie w grze Minecraft Parku Centralnego przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Nagrodą w konkursie organizowanym przez MindCloud jest nowy Surface Go. Zgłoszenia przyjmowane są na stronie: mindcloud.pl/wawa3/. Konkurs potrwa do 30 października, a wyniki zostaną ogłoszone 3 listopada.
Nowy Surface Go to główna nagroda w konkursie na zaprogramowanie fragmentu Warszawy. „Stolica do sześcianu” to idea, w której projektowanie, a właściwie programowanie dzieje się w grze Minecraft, jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, której sprzedaż – globalnie – przekroczyła już 120 milionów egzemplarzy.
Zobacz również
Pierwsze wizje cyfrowo zaprojektowanego otoczenia popularnego PeKiNu można zobaczyć już teraz. To projekty dzieci, które wzięły udział w warsztatach programowania w grze Minecraft w siedzibie polskiego oddziału Microsoft. Najmłodsi, w zaprogramowanym Parku Centralnym, widzą wesołe miasteczko, sklepy z kwiatami, lodowy tor gokartowy i nowe kamienice. Zajęcia z kodowania były otwarciem ogólnopolskiego konkursu „Stolica do sześcianu”.
O połączenie nauki i technologii jak nic innego dba gra Minecraft. Nauka kodowania poprzez zabawę zapewnia najmłodszym nie tylko frajdę, ale także rozwija ich kreatywność i rozbudza ciekawość, którą mogą się później wykazać na lekcjach w szkole.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Szkolna rzeczywistość wcale nie musi być analogowa. Projektując takie urządzenia jak Surface Go, Microsoft chce dotrzeć z technologią do każdego, kto chce uczyć się i rozwijać pasje w tempie, które określa cyfrowa rzeczywistość. A w tej, już za kilka lat – dzisiejsze dzieci, będą wykonywały zawody ściśle powiązane z technologią – mówi Anna Wesołowska, kierująca grupą produktów Surface Commercial i HoloLens w polskim oddziale Microsoft.
Słuchaj podcastu NowyMarketing