Rok do roku Lidl obserwuje systematyczny spadek sprzedaży reklamówek, co wynika między innymi z rosnącej świadomości ekologicznej klientów. Zabieranie własnych toreb na zakupy również staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. We wszystkich sklepach Lidl Polska klienci mają możliwość nabycia papierowych toreb na zakupy, plastikowych reklamówek z recyklingu oraz toreb termicznych na artykuły chłodnicze. Wszystkie plastikowe torby na zakupy są wielokrotnego użytku, wykonane w 80% z surowców z recyklingu i w 100% nadające się do recyklingu. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel, który stanowi najbardziej uznane na świecie oznaczenie, skoncentrowane przede wszystkim na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne.
W ofercie sieci Lidl Polska od kilku lat można znaleźć woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Decydując się na ich zakup, klienci mają możliwość zrezygnowania z tzw. zrywek i tym samym włączenia się w redukcję plastiku. Sprzedawane są w dwupaku, a każdy woreczek ma wymiar 30×35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,49 zł. Woreczki wykonane są w 100% z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100% nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30oC. Dodatkowo są bardzo praktyczne w czasie zakupów – nie ma potrzeby otwierania woreczków i wyjmowania ich zawartości na taśmę przy kasie, ponieważ materiał, z którego woreczek jest wykonany to przejrzysta, ażurowa siateczka.
Zobacz również
Co więcej Lidl jako pierwszy w branży wprowadził znakowanie BIO owoców oraz warzyw naturalnym światłem bezpośrednio na skórce. Dzięki temu sieć rozpakowała z plastikowych opakowań wybrane BIO owoce i warzywa.
Jako firma społecznie odpowiedzialna Lidl Polska podejmuje wiele działań, mających pozytywny wpływ na otoczenie zarówno lokalnie jak i w skali całego kraju. Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro” Lidl regularnie eliminuje plastik wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Jednocześnie nieustannie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
(a) Lidl dąży do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla do 2025 roku oraz (b) sieć dąży do tego, aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025 roku. Lidl postawił sobie również za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań. Czarny plastik daje poczucie elegancji, dlatego chętnie jest wykorzystywany przez producentów do produkcji m.in. różnego rodzaju opakowań produktów premium. Natomiast swój kolor zawdzięcza zazwyczaj domieszce sadzy, która powoduje, że maszyny w sortowniach recyklingowych mają problem z jego rozpoznaniem i najczęściej jest zaklasyfikowany jako odpad mieszany. Sieć zapewnia, że w dalszym ciągu będzie poszukiwać możliwości optymalizacji swoich działań w tym zakresie oraz implementować nowe, innowacyjne rozwiązania w tym zakresie. Szczegółowe informacje na temat redukcji plastiku znajdują się na stronie: https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony- rozwój/redukcja-plastiku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing