Przybywa kobiet sukcesu w biznesie i polityce, a ich rola w życiu społecznym stale rośnie, dlatego zasługują na szczególną uwagę z okazji Dnia Kobiet i nie tylko. W kontekście wojny w Ukrainie musimy jednak tym głośniej mówić, że na całym świecie nadal mamy do czynienia z łamaniem praw kobiet, dyskryminacją i przemocą wobec nich. Te problemy znajdą się w centrum uwagi podczas „Miesiąca Kobiet”, organizowanego przez More Bananas.
Inicjatywa krakowskiej agencji koncentruje się na upowszechnianiu informacji o dokonaniach kobiet w biznesie, marketingu i życiu społecznym. W planie „Miesiąca Kobiet” znajdziemy między innymi webinar poświęcony femvertisingowi oraz panel dyskusyjny online pt. „Dzień Kobiet Marketingu” z udziałem ekspertek w dziedzinie komunikacji marketingowej, m.in.: Marty Orzechowskiej (1000ideas), Karoliny Milczanowskiej, Katarzyny Płacheckiej (Jedling Consulting/Have a Bite Kraków), Sylwii Woźniak (All in! Games), Izabeli Chyłek (Hevre) i Anny Ledwoń-Blachy, creative owner More Bananas. W trakcie „Miesiąca Kobiet” powstaną również podcasty, artykuły i wpisy blogowe, tworzone przez zaproszonych ekspertów.
Zobacz również
To tylko jedna strona projektu, ponieważ część wydarzeń „Miesiąca Kobiet” będzie poświęcona problemowi ubóstwa menstruacyjnego. Na ten temat wypowiedzą się w podcaście aktywistki z Akcji Menstruacji, a gościnie z GoHealthy Girl opublikują ekspercki artykuł na blogu More Bananas.
Wojna za naszą wschodnią granicą nie sprawiła, że problem znikł. Wręcz odwrotnie. Chcemy pomóc każdej z uchodźczyń poprzez budowanie społecznego poparcia dla swobodnego dostępu do artykułów higieny menstruacyjnej oraz nagłaśnianie zbiórek na ich zakup – mówi Anna Ledwoń-Blacha, współwłaścicielka agencji More Bananas oraz inicjatorka akcji „Miesiąc Kobiet”. Brak powszechnego dostępu do środków higienicznych, potrzebnych każdej kobiecie w tych dniach, jest po prostu hańbiący dla cywilizowanego kraju w środku Europy. Dlatego w ramach „Miesiąca Kobiet” będziemy poruszać ten temat w każdy możliwy sposób, także z udziałem lekarzy i ekspertów. Kluczem do sukcesu jest powszechna edukacja i „oswajanie” tego problemu, często pomijanego w dyskursie publicznym, jako wstydliwy – dodaje.
Brak swobodnego dostępu do środków higienicznych podczas okresu to problem pozornie mniejszej wagi, niemniej dotyka on setek milionów osób na całym świecie. „Spośród 1,9 mld menstruujących osób na świecie ponad 500 mln nie może w pełni dbać o higienę podczas okresu. […] Higiena menstruacyjna ma fundamentalny wpływ na życie milionów ludzi na całym świecie: jej brak ma negatywne skutki w obszarze zdrowotnym, edukacyjnym, psychospołecznym i ekonomicznym. Dotyka niemal każdego aspektu życia kobiety i w konsekwencji wpływa na całe społeczeństwo”*.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W tych dniach do Polski przybyło ponad 450 tysięcy uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy. Większość z nich to kobiety. W tym kontekście problem ubóstwa menstruacyjnego nabiera szczególnej wagi. Możemy i powinniśmy pomóc dotkniętym nim osobom, dlatego:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Akcja Menstruacja uruchomiła specjalny formularz padsharingowy dla osób z Ukrainy, które potrzebują pomocy. Zamówienia nie muszą ograniczać się do podpasek. Zamawiajcie pieluchy, detergenty, maseczki. Wszystko, czego Wam teraz potrzeba: forms.gle/c8gL4JBX1239vSFZ8.
- Jeśli organizujecie zbiórki artykułów higienicznych, piszcie na [email protected]
- Jeśli chcecie zadeklarować wsparcie w zakupach, wypełnijcie ten formularz: forms.gle/ojmS9YRJVjg1c2BG6.
* źródło: kulczykfoundation.org.pl