Dane pokazują, że najwyższy wskaźnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń kampanii, odnotowuje się w Rosji (0,44 proc.). W reklamy emitowane w RTB – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym – często klikają również mieszkańcy Rumunii (0,42 proc.), Czech (0,40 proc.), Turcji (0,38 proc.) oraz Ukrainy (0,37 proc.). W Polsce wskaźnik CTR wynosi z kolei 0,36 proc.
Jak zauważa Maciek Mikołajczak z RTB House, CTR-y w kampaniach RTB są często dwukrotnie wyższe niż średnie rynkowe dla reklamy display w internecie. – Weźmy pod uwagę wyniki w rumuńskiej czy czeskiej sieci. Według dostępnych na rynku danych, współczynnik klikalności dla reklam wyświetlanych w Rumunii wynosi 0,21 proc., a w Czechach 0,14 proc. Lepsze wyniki to efekt personalizacji wyświetlanych treści. Prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w reklamę dopasowaną do jego preferencji i zakupowej historii jest jak widać znacznie wyższe – dodaje Mikołajczak.
Zobacz również
Z kolei wśród najefektywniejszych formatów reklam emitowanych w technologii RTB są banery o rozmiarach 300×600 (CTR na poziomie 1,30 proc.), 300×300 (1,03 proc.), 750×200 (0,79 proc.), 250×360 (0,74 proc.) oraz 240×400 (0,72 proc.).
Dane pochodzą z systemu RTB House. W analizie uwzględniono kraje o najwyższej dziennej liczbie wyświetleń banerów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing