Mieszkanki Berlina zapłacą mniej za bilet na metro niż mężczyźni

Mieszkanki Berlina zapłacą mniej za bilet na metro niż mężczyźni
Berlińskie władze ogłosiły, że mieszkanki Berlina otrzymają zniżkę w wysokości 21% na bilet do metra, podczas gdy mężczyźni zapłacą normalną kwotę. Takie działanie ma na celu zwrócenie uwagi na wciąż istniejące różnice w wynagrodzeniach obu płci.
O autorze
1 min czytania 2019-03-14

18 marca br. mieszkanki Berlina będą mogły kupić bilet na metro ze specjalną, 21-procentową zniżką. Natomiast mężczyźni zapłacą w tym samym czasie normalną cenę.

Taką akcję zorganizował berliński operator komunikacji miejskiej BVG, której celem jest zwrócenie uwagi na różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Nieprzypadkowo też wprowadzono 21% zniżki na bilety, bo właśnie tyle wynosi różnica w wysokości zarobków obu płci – zgodnie z danymi Eurostatu, jest to jedna z największych różnic w wynagrodzeniach wśród państw europejskich.

Firma BVG jednocześnie z góry przeprosiła tych mężczyzn, którzy poczują się urażeni tą akcją, lecz tym samym dodała, że „z drugiej strony, nikt nie przeprasza kobiet za to, że zarabiają o 21% mniej”.

Specjalną akcję BVG ogłoszono kilka dni po tym, jak w Niemczech ustanowiono Dzień Kobiet świętem państwowym.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

3 grudnia 2018 roku rozpoczęła się multimediowa kampania społeczna #PayMeEqual, zwracająca uwagę na problem tzw. luki płacowej. To projekt przygotowany przez Pracownię_EB, agencję należącą do GoldenLine, we współpracy z pracodawcami, inicjatywą UN Global Compact i Państwową Inspekcją Pracy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W Międzynarodowym Dniu Kobiet McDonald’s ogłosił nową strategię korporacyjną pod hasłem „Better Together: Gender Balance & Diversity”, której celem jest wzmocnienie pozycji kobiet i zwiększenie równouprawnienia w rozwijaniu kariery zawodowej.