W Polsce już 13 milionów osób korzysta z Facebooka. Catvertiser.com sprawdził więc ile z nich interesuje się treściami blogerów. Okazuje się, że jest ich aż 3,4 mln osób, z czego większość (79,4 procent) to kobiety.
W obiegowej opinii blogi wciąż utożsamiane są z dziećmi chwalącymi się swoimi blogaskami. Niesłusznie, bo znakomita większość (2,3 miliona osób), która styka się z treściami blogerów na FB to osoby powyżej 18 roku życia.
Zobacz również
Ciekawa okazuje się także porównanie danych dostarczanych przez NapoleonCat.com. Według rankingu opracowanego przez narzędzie do zarządzania profilami w mediach społecznościowych, największe profile blogerów na FB należą do twórców treści video udostępnianych z kolei na YouTube. Ponad milion fanów ma SA Wardęga i Abstrachuje.TV.
Na Facebooku ich treściami interesują się głównie osoby młode (54 proc. ma 13-18 lat).
– Wyraźnie więc widać, że wieloplatformowość przekazu jest jednym z kluczy do doniesienia sukcesu. Większość z niezależnych twórców jest obecna jednocześnie na Facebooku, YouTube, Instagramie i Twitterze. W tym zestawieniu najmniej popularna jest platforma mikroblogowa – tłumaczy Oskar Berezowski, analityk mediów społecznościowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Badanie wykonane przez Catvertiser.com zostało przeprowadzone na podstawie realnych danych opartych na zachowaniach 13 milionów osób korzystających z serwisu w Polsce. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing