Mindshare Polska wspiera kampanie społeczne „Jedna opcja to za mało” oraz „To Twój wybór”

Mindshare Polska podsumowuje działania w ramach dobrych praktyk mediowych. W ostatnich miesiącach agencja, pro bono wsparła kampanie społeczne.
O autorze
1 min czytania 2023-11-02

fot. screen YouTube

W ostatnich miesiącach agencja, pro bono wsparła kampanię „Jedna opcja to za mało” od Alivia Onkofundacja nt. różnych metod leczenia raka, a także zaangażowała się w tworzenie kampanii profrekwencyjnej „To Twój Wybór” zachęcającej kobiety do głosowania w nadchodzących wyborach. Działania podjęte przez Mindshare Polska w ostatnim czasie są kontynuacją przyjętej strategii Good Growth i w pełni korelują zwłaszcza z aspektem odpowiedzialnego wykorzystania mediów. Podejście oparte na długoterminowym wzroście biznesowym od kilku już lat tworzy trwały, zdywersyfikowany i zrównoważony ekosystem mediowy wychodzący poza schemat standardów branżowych.

Coraz większa liczba osób otrzymuje diagnozę nowotworową. Dzięki postępowi medycyny, lekarze wiedzą jednak o tej chorobie coraz więcej. Zdarza się natomiast, że sami pacjenci nie są wystarczająco informowani o dostępnych metodach leczenia, w związku z czym nawet jedna na cztery[1] pacjentki może nie otrzymywać optymalnej terapii. 

Onkofundacja Alivia w kampanii społecznej „Jedna opcja to za mało zachęca pacjentki z nowotworem piersi oraz ich bliskich do włączania się w proces leczenia i podjęcia z lekarzem rozmowy nt. dostępnych opcji terapeutycznych. Dzięki wsparciu Mindshare Polska inicjatywa widoczna jest na platformach Meta, display’u oraz w wyszukiwarce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencja zaplanowała i zakupiła również media pod kampanię profrekwencyjną „To Twój wybór”, zainicjowaną przez Fundację Batorego oraz Inicjatywę Głos Kobiet. Jej celem było zmobilizowanie ponad 3 mln niezdecydowanych kobiet do udziału w wyborach parlamentarnych. Grupa ta mogła mieć bowiem decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych, a jak wynika z pogłębionych badań zrealizowanych w ramach kampanii, głównymi przyczynami, dla których młode kobiety odmawiają udziału w wyborach są: brak partii, z którą się w pełni identyfikują i która dawałaby im gwarancję oczekiwanej zmiany oraz brak poczucia sprawczości.

Działania mediowe obejmowały realizację spotów TV oraz radiowych, a także reklamę citylight, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, różnorodne materiały BTL oraz assety digitalowe statyczne i video. Powstała także dedykowana strona internetowa

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W projekt zaangażowało się pro bono wiele firm. Za strategię oraz koncept kreatywny odpowiedzialna była agencja marketingowa VMLY&R, za negocjacje powierzchni i inventory – GroupM. Ponadto, wśród partnerów zaangażowanych pro bono w realizację kampanii byli: Instytut Badawczy Make a Difference (przeprowadzenie badań konceptów i haseł, jakościowych i ilościowych), Kancelaria Prawna SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, OneMulti PR (współpraca z mediami), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne) i Ztudio (studio dźwiękowe).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

[1] https://alivia.org.pl/wp-content/uploads/sites/10/2023/07/Raport.pdf