fot. screen YouTube
W ostatnich miesiącach agencja, pro bono wsparła kampanię „Jedna opcja to za mało” od Alivia Onkofundacja nt. różnych metod leczenia raka, a także zaangażowała się w tworzenie kampanii profrekwencyjnej „To Twój Wybór” zachęcającej kobiety do głosowania w nadchodzących wyborach. Działania podjęte przez Mindshare Polska w ostatnim czasie są kontynuacją przyjętej strategii Good Growth i w pełni korelują zwłaszcza z aspektem odpowiedzialnego wykorzystania mediów. Podejście oparte na długoterminowym wzroście biznesowym od kilku już lat tworzy trwały, zdywersyfikowany i zrównoważony ekosystem mediowy wychodzący poza schemat standardów branżowych.
Zobacz również
Coraz większa liczba osób otrzymuje diagnozę nowotworową. Dzięki postępowi medycyny, lekarze wiedzą jednak o tej chorobie coraz więcej. Zdarza się natomiast, że sami pacjenci nie są wystarczająco informowani o dostępnych metodach leczenia, w związku z czym nawet jedna na cztery[1] pacjentki może nie otrzymywać optymalnej terapii.
Onkofundacja Alivia w kampanii społecznej „Jedna opcja to za mało” zachęca pacjentki z nowotworem piersi oraz ich bliskich do włączania się w proces leczenia i podjęcia z lekarzem rozmowy nt. dostępnych opcji terapeutycznych. Dzięki wsparciu Mindshare Polska inicjatywa widoczna jest na platformach Meta, display’u oraz w wyszukiwarce.
Agencja zaplanowała i zakupiła również media pod kampanię profrekwencyjną „To Twój wybór”, zainicjowaną przez Fundację Batorego oraz Inicjatywę Głos Kobiet. Jej celem było zmobilizowanie ponad 3 mln niezdecydowanych kobiet do udziału w wyborach parlamentarnych. Grupa ta mogła mieć bowiem decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych, a jak wynika z pogłębionych badań zrealizowanych w ramach kampanii, głównymi przyczynami, dla których młode kobiety odmawiają udziału w wyborach są: brak partii, z którą się w pełni identyfikują i która dawałaby im gwarancję oczekiwanej zmiany oraz brak poczucia sprawczości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Działania mediowe obejmowały realizację spotów TV oraz radiowych, a także reklamę citylight, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, różnorodne materiały BTL oraz assety digitalowe statyczne i video. Powstała także dedykowana strona internetowa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W projekt zaangażowało się pro bono wiele firm. Za strategię oraz koncept kreatywny odpowiedzialna była agencja marketingowa VMLY&R, za negocjacje powierzchni i inventory – GroupM. Ponadto, wśród partnerów zaangażowanych pro bono w realizację kampanii byli: Instytut Badawczy Make a Difference (przeprowadzenie badań konceptów i haseł, jakościowych i ilościowych), Kancelaria Prawna SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, OneMulti PR (współpraca z mediami), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne) i Ztudio (studio dźwiękowe).