Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Minimalistyczne reklamy McDonald’s pokazują kultowe pozycje menu w pikselach

Minimalistyczne reklamy McDonald’s pokazują kultowe pozycje menu w pikselach
Ogłaszając ponowne otwarcie restauracji po długim, pandemicznym zamknięciu, McDonald's we Francji sięgnął po ciekawy rodzaj komunikacji. Zamiast wprost pokazać, co oferuje w swoim menu, przygotował serię „rozpikselowanych” plakatów.
O autorze
1 min czytania 2021-07-09

McDonald’s już dawna może sobie pozwolić na komunikację, w której nie musi epatować swoim logo i zdjęciami produktów. Czasem wystarczy drobne nawiązanie do ich oferty lub też sprytne wykorzystanie znaku firmowego, aby klienci wiedzieli, że chodzi właśnie o firmę ze słynnymi „złotymi łukami”.

Francuski oddział McDonald’s ponownie postanowił sięgnąć po niebanalną estetykę tworząc swoje grafiki promocyjne. Agencja TBWAParis, która była odpowiedzialna za tej projekt, postawiła na ciekawy zabieg — zamiast wprost pokazać ofertę sieci restauracji, postanowiono tylko delikatnie podsycić ciekawość klientów.

Na plakatach zamiast hamburgerów i frytek pojawiły się ich mocno uproszczone wersje — stworzone w rozdzielczości 70 pikseli, dzięki czemu możemy się tylko domyślać, co znajduje się na obrazku. Jednak już samo zestawienie kolorów i układ kwadratów wystarczają, aby domyślić się, że chodzi o dania od McDonald’s.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na plakatach z rozpikselizowanymi kanapkami Big Mac, Filet-O-Fish, Cheeseburger, a także z frytkami, nie pojawia się żadne logo ani nawet nazwa marki. Grafikom towarzyszy jedynie hasło „Guess who’s back.” Śmiało można powiedzieć, że taka kreacja jest nie tylko reklamą, ale także zabawą z konsumentem, który musi odgadnąć, co stoi za tą nietypową formą promocji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS.

Złoty łuk to nie nie tylko „M”. Marketingowcy z agencji DDB Colombia, w stworzonej przez nich kampanii, zachęcali klientów do zabawy słowem z wykorzystaniem logo McDonald’s.