Najnowsze badania pokazują, że różnorodne zespoły osiągają 15 % wyższe zyski. Kobiety stały się nieodłączną częścią każdej firmy z sukcesem przyczyniając się do rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Jednocześnie wciąż istnieje bardzo duża dysproporcja pomiędzy ilością kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. Aby wyrównać te proporcje i umożliwić kobietom rozwój zawodowy, DHL wdraża wiele projektów na całym świecie, promujących różnorodność oraz zapobiegających wykluczeniu.
– DHL Supply Chain w Polsce zatrudnia ponad 3 000 pracowników, z czego ponad połowa to kobiety. Decyzja o wsparciu młodych piłkarek wynika z przekonania, że aby z sukcesem budować zróżnicowane zespoły trzeba zacząć budować poczucie wartości i siłę kobiet już od najmłodszych lat – tak aby uwierzyły one w swoje możliwości, aby nie ograniczały je stereotypy, aby wierzyły, że wszystko jest możliwe i aby nie bały się konkurować najpierw w szkole a potem na rynku pracy. Chcemy, aby znalazły swoją pasję, dbały o swoje zdrowie i wkraczały w dorosłe życie jako pewne siebie, ciekawe życia kobiety, które nie boją się podejmowania wyzwań – mówi Monika Skibińska, dyrektor personalna DHL Supply Chain w Polsce.
Zobacz również
Diamonds Academy – to Akademia Piłkarska, która została stworzona w październiku 2015 roku z myślą o dziewczynkach przez cztery, pełne pasji – Trenerki. W klubie trenuje obecnie ponad 200 młodych piłkarek w wieku od 4 do 16 roku życia. Akademia łączy profesjonalne szkolenie piłkarskie dzieci z dużą dawką dobrej zabawy i indywidualnym podejściem do każdej zawodniczki, dbając o jej rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny. Młode piłkarki biorą udział w wielu rozgrywkach i turniejach rozgrywanych na terenie Polski i zagranicą osiągając wspaniałe sukcesy.
– Piłka nożna często uważana jest za sport dla chłopców. Tymczasem Diamenty przełamują ten stereotyp i pokazują, że coraz więcej dziewcząt baletki zamienia na korki i w pogoni za piłką odnajduje swoją pasję. Kobieca piłka nożna jest w Polsce wciąż sportem anonimowym i zmaga się z licznymi przeszkodami. Tymczasem nasz projekt pokazuje, że dziewczynki świetnie radzą sobie na boisku, biorą udział w wielu rozgrywkach zdobywając nagrody i puchary. Chcemy być miejscem, gdzie każda dziewczynka bez względu na wiek czy umiejętności może spełniać swoje piłkarskie marzenia. Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą DHL. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie i zaszczyt. Razem możemy więcej! – mówi Prezes Klubu Sandra Pietrzak.
DHL Supply Chain po raz pierwszy wesprze akademię w czasie turnieju rozgrywanego z okazji Dnia Dziecka w Warszawie, 1 czerwca.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing